Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در حاشیه نشست قرارگاه شهید سلیمانی در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل اظهار کرد: ۴۰ مرکز بهداشتی در شهر اردبیل و در کل استان بیش از ۲۵۰ مرکز بهداشت با کادرهای مجرب جهت تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است و از امروز آمادگی کامل برای واکسینه کردن افراد بالای ۵۵ سال را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاثیر واکسن‌های استاندارد کرونا را در افراد بالای ۶۰ سال بسیار مهم دانست و افزود: ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تاکنون واکسینه شده‌اند که ۳۵ هزار نفر از این جمعیت هر ۲ دز را دریافت کرده‌ان و برای ۹۰ هزار نفر دز نوبت اول تزریق شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: آمار افراد بالای سن ۵۵ سال بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده است و در این گروه سنی باید بیشتر توجه شود تا همه افراد بالای سن ۵۵ در این دوره واکسینه شوند.

وی اضافه کرد: واکسن‌های موجود هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و در راستای تسریع روند و افزایش جمعیت واکسینه شده همکاری مردم بسیار با اهمیت است که باید در این مورد همکاری لازم را داشته باشند تا این ویروس ناخوانده ریشه‌کن شود.

بهنامجو گفت: برخی شهرستان‌ها از جمله نیر و پارس‌آباد استقبال خوبی از تیم‌های مستقر جهت تزریق واکسن کرونا کردند و امید می‌رود در دیگر شهرستان‌ها هم مردم با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به واکسینه شدن همکاری لازم را با کادرهای مستقر داشته باشند.

وی با اشاره به روند رو به افزایش بیماران کرونایی و بستری شدن نزدیک به ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌ها افزود: هفته گذشته تنها شهرستان اردبیل وضعیت قرمز داشت اما در هفته جاری شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و  گرمی نیز وضعیت قرمز دارند و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۱۰ برابر بستری‌ها در خانه‌هایشان قرنطینه هستند، بیان کرد: این آمار بسیار تکان دهنده و خطرناک است و نسبت به موج‌های گذشته باید با حساسیت بیشتر به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه داشت.

وی ادامه داد: بیشتر بستری‌ها به دلیل توجه نکردن به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبتلا شده‌اند و ورود مسافران تابستانی به استان اردبیل با وجود محدودیت‌ها در این ایام نیز وضعیت را تشدید کرده است.

بهنامجو موج پنجم را نسبت به موج‌های گذشته خطرناک‌تر دانست و اضافه کرد: هر چه تعداد بستری‌ها بیشتر می‌شود، تعداد فوتیپ‌ها افزایش می‌یابد و میزان خدمات کادر درمان به بیماران نسبت به تعداد بستری‌ها کم می‌شود که در این شرایط باید بی‌توجهی و عادی‌انگاری را کنار بگذاریم.

وی در مورد محدودیت فعالیت تالارها و رستوران‌ها نیز اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، تالارها باید در شرایط قرمز تعطیل باشند و رستوران‌ها  نیز به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند، در غیر این صورت با واکنش تیم‌های تعیین شده ستاد کرونا و امور صنفی ذی‌ربط روبه‌رو خواهند شد.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را  اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان اردبیل واکسیناسیون اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان اردبیل واکسیناسیون ویروس کرونا استان اردبیل واکسیناسیون اکبر بهنام جو استان اردبیل ویروس کرونا افراد بالای هزار نفر بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اکبر درویشی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در شهرستان نوشهر، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مأموران، اعضای این شرکت هرمی که با اجاره منزلی در این شهرستان اقدام به فعالیت و عضوگیری و آموزش افراد می‌کردند شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی نوشهر، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با تشکیل تیم‌های عملیاتی، ۲۲ نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف سیستم‌های رایانه‌ای، جزوات و کتاب‌های آموزشی در بازرسی از محل فعالیت این افراد، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ علی اکبر درویشی با اشاره به اینکه وعده سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا مهمترین شگرد شرکت‌های هرمی است از شهروندان خواست ضمن خودداری از شرکت در اینگونه فعالیت‌ها و تأمل در انجام معاملات وسوسه انگیز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6090249

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد