Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در جلسه قرارگاه هوشمندسازی پلیس در ستاد ناجا از ارتباط الکترونیکی 600 کلانتری و پاسگاه با دادسراها در طرح هوشمندسازی پلیس در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: این امر یکی از اقدامات مطلوب ناجا در بحث هوشمند سازی پلیس است که امید است این ارتباط الکترونیکی را بتوانیم در سایر کلانتری ها و تمامی کشور گسترش دهیم چراکه هدف ما از این طرح تسریع حداکثری در اجرای ماموریت و تسهیل خدمات رسانی به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی یک اولویت است به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و تصریح کرد: ایشان در این خصوص فرموده اند که «کار خوبی است و ادامه بدهید»؛ فرمایشات معظم له باید در این راستا مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد، ان‌شاءالله تا پایان سال بحث هوشمندسازی به نتیجه برسد و بتوانیم در هفته نیروی انتظامی سال جاری خدمات جدیدی را به مردم معرفی و در نهایت رونمایی کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن «پلیس من» که در حال حاضر فعال است، تصریح کرد: در این اپلیکیشن خدماتی چون ثبت سرقت خودروها، پیگیری وضعیت کارت و سند خودرو، مشاهده خلافی خودرو، وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه، شماره گذاری اینترنتی ، استعلام تخلفات رانندگان، استعلام خودروهای مکشوفه، پرداخت عوارض خروج ازکشور، ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه، استعلام گذرنامه، نوبت دهی اینترنتی شماره گذاری، آخرین وضعیت گواهینامه، اطلاع از وضعیت پلاک ها و نمره منفی افراد و .... ارائه می شود.

وی با بیان این که طرح هوشمندسازی پلیس می تواند تمامی مراجعات مردمی را کاهش دهد اظهار امیدواری کرد که با رسیدن به اهداف مدنظر در این خصوص بتوانیم خدمات بهتری در حوزه امور جاری به مردم ارائه دهیم.

سردار اشتری گفت: خوشبختانه اراده خوبی برای اجرای طرح هوشمندسازی در ناجا وجود دارد، از این رو باید تمامی اهداف مدنظر در این خصوص را عملیاتی کنیم تا مردم آن را حس کنند همچنین باید تلاش کنیم که در کارها تحول ایجاد کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به ایجاد زیرساخت های مطلوب و سیاست های کلی این طرح توسط مرکز فناوری و اطلاعات ناجا گفت: در این راستا اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما این کافی نیست، باید برای رسیدن به اهداف مدنظر از تجربیات سایر کشورها و همچنین ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نخبگان در این زمینه بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث هوشمندسازی تسریع در امور مردم در اولویت است، خاطرنشان کرد: در این طرح باید اطلاعات درست به مردم داده شود و کار به هیچ عنوان متوقف نشود؛ ضمن اینکه به موازات طرح هوشمندسازی ، آموزش نیروها به منظور اجرایی کردن آن به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار اشتری فرمانده ناجا هوشمندسازی پلیس اپلیکیشن پلیس من ارتباط الکترونیکی کلانتری دادسرا طرح هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص مطالبه گری پلیس از سازمان‌ها گفت: پلیس مطالبه گر است. پلیس از سازمان استاندارد، وزارت صمت، شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه مطالبه گری می‌کند.

وی افزود: پلیس از وزرات راه، شهرداری در خصوص راه و ایمنی راه‌ها مطالبه گری می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در خصوص مطالبه گری و رفع نقاط حادثه خیز پلیس ۲۱۲ محل حادثه خیز را مرتفع کرده است که ان‌شاءالله در سال جدید دیگر تصادف منجر به فوت را شاهد نخواهیم بود.

سرهنگ مؤمنی افزود: همچنین ۱۲۸۵ نقطه در شهر تهران با استفاده از نور پردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی گردید تا از وقوع تصادفات جلوگیری شود. و به شهروندان بگوید که در این محل‌ها احتمال تصادف وجود دارد.

وی گفت: در معابر بزرگراهی نیز مطالبه گر بوده‌ایم. در این معابر تغییر مسیر خودروها زیاد اتفاق می‌افتد و علت آن هم این بود که نقص تابلو وجود داشت. به همین خاطر ۲۰۰ تابلوی هدایت مسیر به تابلوها اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: همچنین در ۱۷ محل پهلوگاه اضطراری تعبیه و احداث شد که اگر خدای نکرده در معابر بزرگراهی حادثه‌ای روی داد و وسیله نقلیه‌ای خراب شد این محل‌ها یک معبر امن برای رانندگان و سرنشینان خود روها باشند.

وی افزود: همان گونه که پلیس در بحث آموزش رانندگان که یکی از اضلاع مثلث انسان راه وسیله نقلیه می‌باشد قدم‌های زیادی برداشته و فرهنگ سازی را در دستور کار خود قرار داده است، توقع داریم دیگر سازمان‌ها نیز در این خصوص گام بردارند.

کد خبر 6089487

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است