Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@21:15:38 GMT

عضویت سردفتران در هیئت علمی دانشگاه آزاد ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۱۷۲۵

عضویت سردفتران در هیئت علمی دانشگاه آزاد ممنوع شد

دانشگاه آزاد اسلامی به استناد آیین‌نامه اصلاحی قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران، عضویت سردفتران در هیئت علمی این دانشگاه را ممنوع اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، در نامه‌ای به امضای سید محمد هاشمی گلپایگانی، رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های سراسر کشور رؤسای واحدهای مستقل علوم و تحقیقات، ممنوعیت اشتغال همزمان اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سردفتر در دفترخانه رسمی، اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: "موضوع ممنوعیت اشتغال همزمان اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سردفتر در دفترخانه رسمی در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون مرکزی جذب و بورس دانشگاه مطرح و مقرر گردید، با عنایت به تبصره 4 ماده 3 آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران به شماره 100/583/900 مورد 10/01/1400 ابلاغی ریاست سابق قوهق ضائیه حضرت آیت‌الله رئیسی مبنی بر اینکه "تدریس در دانشگاه مانع شغل سردفتری نیست، مشروط بر اینکه مستخدم دولت یا عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نبوده و با اذن رئیس سازمان اسناد رسمی باشد" لذا با عنایت به تأیید موضوع از سوی ریاست محترم دانشگاه در تاریخ 24/4/1400، مراتب عیناً جهت اجرا به کلیه واحدها و مراکز دانشگاهی تابعه اعلام گردد."

گفتنی است؛ ممنوعیت سردفتران برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در تبصره 4 ماده 3 آیین‌نامه اصلاحی قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران ذکر شده است.

این آیین‌نامه اصلاحی مشتمل بر 93 ماده و 65 تبصره تنظیم شده و در تاریخ 14/1/1400 برای اجرا به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ شده است.

این خبر می‌افزاید؛ اخیراً اصلاح آیین‌نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی در معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با قبول عمده نظرات کانون سردفتران و دفتریاران مطرح شده که اصلاح ماده 3 مورد درخواست سردفتران است.

مجلس انحصار بازار وکالت و سردفتری را می‌شکند؟تعیین ظرفیت وکالت، سردفتری و کارشناسی رسمی حذف شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کانون سردفتران و دفتریاران قانون دفاتر اسناد رسمی دانشگاه آزاد اسلامی هیئت علمی دانشگاه آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری وهفته بزرگداشت مقام معلم میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در مصلای نماز جمعه رودسر برپا شد.

این میز خدمت به‌منظور پاسخگویی مطلوب به شهروندان میز خدمت با حضور اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه در مصلای نماز جمعه شهرستان رودسر برپا شد.

بهمن پنجعلی‌زاده مرسه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خانواده بزرگ و شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی بوده که خدمات فراوانی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ ارائه کرده و به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غیر دولتی جهان منشأ خدمات ویژه‌ای در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، پژوهشی و فرهنگی به کشور بوده و تأثیر آن بر توسعه علمی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.

میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش پس از خطبه‌های نمازجمعه با هماهنگی دفتر امام جمعه به مدت یک ساعت در مصلای شهرستان رودسر بر پا شد و نمازگزاران حاضر موضوعات خود را به شکل مستقیم با مسؤلان این دانشگاه در میان گذاشتند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در تاریخ ۲۴ بهمن سال ۱۳۸۲ به دنبال درخواست‌های مردمی و پیگیری شخصیت‌های علمی و فرهنگی شهرستان به عنوان مرکز زیر نظر واحد لاهیجان با پذیرش ۱۰۰ دانشجو در یک ساختمان استیجاری راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد و در یال ۱۳۸۶ به واحد مستقل دانشگاهی تبدیل شد، هم اکنون این واحد دانشگاهی در زمینی به مساحت ۵ هکتار و ساختمان آموزشی به مساحت ۷ هزار متر مربع با بیش از ۵۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۶۵۰۰ فارغ‌التحصیل نقش بسیار مهمی در توسعه فضای علمی، آموزشی و فرهنگی شهرستان‌های رودسر و املش ایفا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • جشنی به بلندای عشق به فرزندان این مرز و بوم/ عاشقانی که سوختند و هنر آموختند
  • جشنی به بلندای عشق به فرزندان این مرز و بوم/ عاشقانی که سوختند تا هنر بیاموزند
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد