Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس شهردار شیراز با اشاره به اجرای طرح "همیاران مهربان ترافیک" در این کلانشهر، انجام اقدامات فرهنگی را عاملی موثر در اصلاح و رفع نابسامانی‌ها خصوصا در زمینه ترافیک دانست.

حیدر اسکندرپور در حاشیه قدردانی از همیاران مهربان ترافیک شیراز و با بیان اینکه به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز فرصتی را در شیراز تجربه می‌کنیم که زمینه حضور شهروندان در کنترل ترافیک شهری و هم‌افزایی با نهادهای ذیربط فراهم شده است، خاطرنشان کرد که با اجرای طرح همیاران مهربان ترافیک، بخشی از نابسامانی‌های ترافیکی کنترل می‌شود و در نتیجه شاهد کاهش و کنترل تصادفات شهری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، اسکندرپور با بیان اینکه شیراز شهر مهربانی است، اظهار کرد: در قالب این طرح زمینه‌ای فراهم شده تا بتوانیم مهربانانه شهروندان را چه عابر پیاده و چه وسائل نقلیه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دعوت کنیم. 

شهردار شیراز ادامه داد: در شهر راز شهروندان وارد میدان شدند و در قالب طرح همیار مهربان ترافیک با حضور در چهارراه های پرتردد و اصلی شهر به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی  آمدند.

به گفته اسکندرپور، نفس حضور مردم در تمام سطوح سنی و از همه اقشار در طرح همیاران مهربان ترافیک در کنار پلیس راهور حامل این پیام است که همگی باید برای زیست بهتر قانون را رعایت کنیم؛ شهرداری نیز در کنار این مجموعه به پشتیبانی می‌پردازد و مردم اصل کار هستند. 

او ضمن تشکر از فعالیت مجمع خیرین در موضوع فرهنگ سازی، گفت: در سال‌های قبل شاید احساس می‌شد که خیرین تنها باید در موارد خاص ورود کنند اما اکنون در شهر شیراز پایتخت فرهنگی ایران شاهد هستیم که با حضور موثر و نیک اندیشی خیرین در حوزه‌های مختلف به ویژه «فرهنگ» اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است.

شهردار شیراز همچنین "فرهنگ سازی" را یکی از عوامل مهم در کلان شهرها دانست و گفت: حتما با پول نیاز نیست چیزی را بسازیم یا اینکه مکانی را احداث کنیم بلکه می‌توانیم با تصحیح بعضی از ناهنجاری اجتماعی به ارتقا سطح فرهنگ جامعه کمک کنیم، چرا که با این کار مسائل جانبی حل خواهد شد.

اسکندرپور با اشاره به حضور خیرین در ساخت مجموعه‌های ورزشی گفت: در ساخت اماکن ورزشی و فرهنگی خیرساز، شهرداری زمین را فراهم می‌کند و مجمع خیرین عهده دار حضور خیران در ساخت مجموعه‌ها است که شاهد بهره برداری از یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی خیرساز در جنوب شهر شیراز هستیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز گفت: طرح "همیار مهربان ترافیک" با مشارکت پلیس راهور استان فارس، معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری فارس نزدیک به شش سال برای اولین بار در سطح کشور در حال اجرا است.

سیدعبدالرضا دستغیب، افزود: بیش از ۳۵۰ نفر در این زمینه از بین شهروندان شهر شیراز و از اقشار مختلف مردم آموزش دیده‌اند که به صورت داوطلبانه با کمک پلیس به ترافیک شهر کمک می‌کنند.

دستغیب با بیان اینکه در ایام کرونا ۱۳۰ نفر در این طرح فعالیت می‌کنند، در تشریح کار این همیاران مهربان ترافیک اظهار کرد: همیاران با حضور در ۹ چهارراه پرتردد شهر شیراز مباحث ترافیکی را به مردم و وسائل نقلیه گوش زد می‌کند که با استمرار این طرح بنابه اعلام پلیس راهور شیراز توانسته از بروز خیلی از حوادث و مرگ و میر همشهریان جلوگیری شود.

در فرهنگ سازی قوه قهریه جواب نمی‌دهد 

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، این مشارکت و علاقه مندی شهروندان را در پیشینه تاریخی شهر شیراز دانست و خاطرنشان کرد: از تمام همشهریانی که وقت کافی و دغدغه کمک به مردم را دارند دعوت می‌کنیم تا در این طرح خیر شرکت کنند؛ در این طرح صرفا بُعد امر به معروف و نهی از منکر دنبال می‌شود، چرا که معتقدیم در فرهنگ سازی قوه قهریه جواب نمی‌دهد لذا مردم نیز در این فریضه واجب مشارکت دارند.

دستغیب در تشریح دیگر اقدامات این مجمع در راستای اعتلای فرهنگ شهروندان شهر شیراز، گفت: علاوه بر طرح همیار ترافیک، پروژه‌هایی در سطح شهر شیراز با تنوع مختلف ورزشی، درمانی اشتغالزایی، کتابخوانی خیرین ورود کرده‌اند و نزدیک به ۵۵ طرح فرهنگی و شهرسازی در این مدت راه‌اندازی کرده‌ایم.

او ساخت سرای فرهنگ  مهربانی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: سرای فرهنگ  مهربانی در ۴ منطقه شیراز راه اندازی شده و همانند کار دیوار مهربانی را انجام می‌دهد بدین نحو که مردم وسائل، لباس‌های خودشان را که حتی نو هستند را برای کمک به نیازمندان اهدا می‌کنند.تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار قلم کالا مردم به سراهای کالا مهربانی تحویل داده شده که ما نیز به خیریه‌های معتبر و قابل اعتماد سطح شهر شیراز واگذار کرده‌ایم.

به گفته دستغیب، دو سرای یار مهربان در پایانه اتوبوسرانی شاهچراغ(ع) و پایانه نمازی برای امانت کتاب به شهروندان شهر شیراز راهپاندازی شده که مردم در کنار ارتقا سطح مطالعه خودشان، رسم امانت داری را آموزش ببینند.در این سرای یار مهربان تبادل کتاب نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز اعلام کرد که شهروندان می‌توانند به دفتر مجمع واقع در مشیر فاطمی طبقه دوم شیراز پاساژ مراجعه کنند و پس از آموزش می‌توانند در طرح همیار ترافیک و سراهای فرهنگ مهربانی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگ سازی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز کرونا طرح ترافيك شهرداری شیراز پلیس راهور استان فارس حیدر اسکندرپور مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز همیاران مهربان ترافیک فرهنگ سازی طرح همیار شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در مسیر بازگشت از شمال در دو محور هراز و چالوس خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا ، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد:‌ در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902956

دیگر خبرها

  • خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • ترافیک پرحجم اما روان است