Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دبیرخانه مهرواره محله همدل، اعظم محمدی متولد سال ۱۳۴۶ و اهل جزیره قشم استان هرمزگان است که حدود ۸ سال است که به انجام فعالیت‌های خیرخواهانه به صورت جزئی و محدود مشغول و خانواده‌های محدودی را تحت حمایت داشته است.

او از شروع مهرواره محله همدل کار خود را به صورت جدی تر ادامه می‌دهد و به گفته خودش با اشتیاق بیشتری شروع به فعالیت می‌نماید به طوریکه به صورت شبانه روزی به پیگیری امور نیازمندان می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برگزیده مرحله ملی مهرواره محله همدل، با تشکیل یک تیم که متشکل از امام جماعات مساجد محله‌هایی که زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست زیادی داشت به شناسایی این بانوان پرداختند و از اول ماه مبارک رمضان به سنجیدن توانمندی‌های آن‌ها و کاریابی برای این افراد اقدام کردند.

این بانوی تلاشگر به دلیل اوج گیری کرونا اقدام به ایجاد مشاغل خانگی برای این بانوان کرد و برای هر فرد مقدمات کاری که می‌توانست انجام دهد را فراهم نمود تا موجب درآمد زایی آن‌ها شود.

او تاکنون برای مشاغل مختلف بانوان، ملزومات مورد نیاز را همچون چرخ خیاطی و دستگاه سبزی خرد کن مهیا نمود و در اختیار آنها قرار داد تا بوسیله آن بتوانند کسب درآمد کنند.

همچنین چند بانوی روستایی را که هنر حصیر بافی داشتند برای ادامه این کار حمایت نمود و ۱۲ خانم را در رستوران‌ها مشغول به کار کرد و تعدادی را جهت پرستاری کودک به منازل افراد و برخی را نیز در شرکت مشعل گاز مشغول به کار کرد.

این بانوی دغدغه مند صندوق کانون همیار اجتماعی تشکیل داد و بوسیله آن وام‌های دو تا سه میلیون تومانی به این خانواده‌ها به صورت قرض الحسنه و با اقساط طولانی مدت پرداخت کرد که در این زمینه موفق به اعطای ۱۹ فقره وام شد همچنین دو وام ۵۰ میلیون تومانی با ضمانت خودش برای دو خانواده نیازمند جهت خرید خودرو پراید اعطا نمود تا بتوانند با آن کار کنند که هم موجب درآمد زایی آن‌ها شود و هم بتوانند اقساط وام خود را بوسیله اینکار بپردازند.

اقدامات این بانو در راستای اشتغال زایی افراد به همین‌جا خلاصه نمی‌شود بلکه او موفق شد ۱۲ نفر را در خدمات شهری منطقه آزاد مشغول به کار نماید و همچنان اشتغال زایی او برای افراد ادامه دارد.

این منتخب مرحله ملی مهرواره محله همدل، در سه ماهه اخیر و در حد فاصل شروع مهرواره تا کنون برای ۱۰۰ تا ۱۷۰ نفر شغل ایجاد کرده که آثارش شامل ۵۰۰ نفر شده است که در کنار این افراد زندگی می‌گذرانند.

او با خود عهد بسته است که همواره در انجام چنین کارهایی ثابت قدم باشد و به تازگی خیریه او با عنوان خیریه "ریحانه گستر دخت نبی اکرم" نیز به ثبت رسیده که قرار است فعالیت‌های خود را با قدرت بیشتر در این خیریه ادامه دهد.

خانم محمدی برگزاری مهرواره محله همدل را قوت قلبی برای امثال خود می‌داند و آرزوی تداوم چنین برنامه‌هایی را جهت تشویق افراد به انجام کارهای خیر دارد.

حالا تنها مشکل این بانو بحث جا و مکان برای انجام کارهای خانگی این افراد است و تا کنون منزل شخصی خود را در اختیار بانوانی قرار داده که مکان مناسبی برای انجام مشاغل خانگی خود مثل پخت رب گوجه فرنگی، خشک کردن میوه‌جات بسته بندی انواع سبزیجات و… ندارند و خودش نیز پابه پای آن‌ها کار می‌کند تا آنها احساس نکنند که فقط خودشان مجبور به کار کردن هستند.

او بواسطه شغلش که معلم مدرسه است و سرو کار داشتن با معضلات خانواده دانش آموزان بویژه در مسائل اقتصادی اینکار خود را شروع می‌کند و در ابتدا تصورش این بود که چند نفر را می‌تواند نجات دهد اما بعد از آغاز فعالیت‌های خود تصمیم می‌گیرد در حد توان برای اینکار وقت بگذارد و حالا حاضر است تمام وقتش را صرف انجام این امور کند.

این بانو نسبت به بازار فروش محصولات خانگی این بانوان نیز بی توجه نبوده بلکه با رایزنی‌هایی که با مغازه دارها انجام داده موفق شده محصولات را به چند مغازه عرضه کند تا برای این بانوان به فروش برسانند بدون اینکه هیچ نفع و سودی عاید این مغازه داران شود همچنین با اطلاع رسانی به مدیران مدارس و فرهنگیان باعث شده آنها نیز خریدهای خانگی خود مثل خیار شور، رب، ترشیجات، سبزیجات و… را از این بانوان خریداری کنند.

گفتنی است، با توجه به اینکه آراء مردمی نیز در انتخاب سه نفر برگزیده مؤثر است، شما نیز می‌توانید در صوررت تمایل به حمایت از این بانو با ارسال کد یکتای ۱۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۱۲ در فرآیند داوری نقش آفرینی کنید.

کد خبر 5266155

منبع: مهر

کلیدواژه: کارآفرینی زنان سرپرست خانوار قشم ویروس کرونا کرمانشاه واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه عید غدیر خم شیوع کرونا اردبیل ایلام خشکسالی مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران مهرواره محله همدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف ۳۰ سارق به ۶۱ فقره سرقت در اصفهان
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • چگونگی نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی
  • عرضه محصولات خانگی و دانش‌بنیان در فروشگاه‌های عراق و مسکو
  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • پاکشوما ۴۹ ساله شد
  • ۱۶۱۲متقاضی کسب و کارهای خردخانگی به بانکهای استان معرفی شدند
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود