Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی گفت: برای بهره‌مند شدن کشاورزان از بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های کشاورزی حتماً باید توسط کارگروه بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی‌شده باشند. خبرگزاری میزان - عبدالرضا برزویی در برنامه زنده تلویزیونی درباره  اینکه چرا با اعلام حکم دیوان عدالت اداری به بخشش سود و جریمه دیرکرد وام‌های کشاورزی این حکم اجرانشده است گفت: این حکم از طریق سایت قوه قضاییه در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ منتشرشده است و اجرای بند پ ماده ۳ قانون ششم توسعه اصل ۹۸ در دستور کار کشاورزی قرار داشته و همچنان با پایان دوره ششم توسعه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی در خصوص اینکه بخشش دیرکرد شامل چه وام‌هایی تا چه میزان سقف می‌شود گفت: تمامی وام‌هایی که به کشاورزان از سال زراعی ۹۶ الی ۹۷ بعد پرداخت‌شده و یا سررسید آن‌ها در  بازه زمانی تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ قرار دارد شامل بخشودگی سود و جریمه دیرکرد و یا به عبارتی احتساب این بخش از مطالبات به‌حساب دولت می‌شود.   وی افزود: برخی از متقاضیان که تحصیلات آن‌ها از اعتباری غیر از منابع داخلی باشد در مراجعه به شعب بانک کشاورزی با این پاسخ مواجه می‌شوند که شما مشمول این بخشودگی نمی‌شویم و این هم بنا به مصوبه هیئت‌وزیران بود که بر اساس رأی دیوان ابطال‌شده است و امیدوارم مثل گذشته بار مالی این بخش ملاحظه و دیده شود.   همچنین رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی در خصوص اینکه منابع کی تأمین می‌شود گفت: ازطریق مصوبه اخیر که هیئت‌وزیران پیش‌بینی کردند منابع احتمالاً دیده شود منتظر هستیم که از طریق مراجع قانونی مثل بانک مرکزی به بانک کشاورزی و شبکه بانکی کشور ابلاغ شود که ما نیز انجام دهیم.   برزویی درباره اینکه کشاورزان چگونه مطلع شوند که شامل این بخشودگی می‌شوند یا خیر گفت: کشاورزانی که تسهیلات غیر از منابع صندوق توسعه و وجوه اداره شده است می‌توانند به شعب بانک مراجعه کنند و نسبت به استفاده از مزایا این دستورالعمل بخشودگی و امهال بدهی بهره‌مند شوند و گروهی که از این محله اعتبارشان تأمین نشده با همکاری و مراجعه نزدیکی که با شعب بانک‌ها داشته باشند به‌محض تأمین اعتبار و ابلاغ‌نامه بانک مرکزی این کار را برای آن‌ها نیز انجام دهیم.

وی این بخشودگی شامل وام با چه میزان سقفی است: در مصوبه اخیر هیئت وزیران نه سقفی برای این موضوع در نظر گرفته‌شده  و نه مبلغی به‌عنوان حد اعتبار پیش‌بینی‌شده و صرفاً با معرفی کارگروه‌های بررسی خسارت در شهرستان‌ها بهره‌مند می‌شوند و حتماً فردی که می‌خواهد این دستورالعمل  بهره ببرد باید توسط کارگروه بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی‌شده باشد.     بیشتر بخوانید: تأمین آب سد کرخه برای رفع مشکل کشاورزان / برنامه‌ریزی برای جلوگیری از قطع آب خوزستان

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی کشاورزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کشاورزی سود و جریمه دیرکرد بانک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار جدی به مردم؛ این ۲ کار را کنار خیابان انجام دهید، توسط پلیس حسابی جریمه می‌شوید!

33 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898558

دیگر خبرها

  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • اعلام رای دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان تهران
  • مربی مس ۳۰ میلیون تومان جریمه شد
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ببینید | اسطوره پرواز در محوطه جریمه
  • همایون بهزادی؛ اسطوره پرواز در محوطه جریمه + فیلم
  • ببینید | هشدار جدی به مردم؛ این ۲ کار را کنار خیابان انجام دهید، توسط پلیس حسابی جریمه می‌شوید!