Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:42:14 GMT

پایگاه نماز جمعه جریان تربیتی و اصلاح جامعه است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۸۶۷۶

پایگاه نماز جمعه جریان تربیتی و اصلاح جامعه است

حجت‌الاسلام ناصر نصیری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت پنج مرداد سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با دستور امام راحل و امامت جمعه سید محمود طالقانی امام جمعه انقلابی، برپایی اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته که امروز نیز تداوم این جریان ارزشمند را با آگاهی و روشنگری اقشار مختلف جامعه شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برخی از برکات برپایی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: این آئین عبادی، معنوی و سیاسی به تقویت روح همبستگی در جامعه، رشد و تعالی، الفت و وحدت امت اسلامی کمک کرده و زمینه یک خیز ارزشی را در چهار دهه اخیر فراهم کرده است.

رئیس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان اردبیل یکی از برکات برپایی نماز جمعه را شکل‌گیری یک جریان ناب تربیتی در جامعه با محوریت خانواده‌ها و گروه‌های تأثیرگذار اعلام کرد و افزود: در روز جمعه بسیاری از خانواده‌ها با تک تک اعضای خود در این آئین عبادی، معنوی حاضر شده و سعی می‌کنند برای فرزندان و نسل آینده اهمیت و جایگاه نماز جمعه و این پایگاه عظیم را تبیین و تشریح و به شایستگی از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف ارزشی استفاده کنند.

نصیری بیان مسائل روز و اتفاقات سیاسی در سطح ملی و بین‌المللی را توسط خطبای نماز جمعه یادآور شد و تصریح کرد: آنچه که امروز به پایگاه معنوی نماز جمعه ارزشی مضاعف داده، حضور آگاهانه مردم در صف‌های دشمن‌شکن نماز جمعه است که ابهت آن توطئه‌های هفتگی دشمنان و عیادی کفر را خنثی می‌کند.

وی با گرامیداشت سالگرد برپایی اولین نماز جمعه در کشورمان خاطر نشان کرد: به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، عکس، تجلیل از فعالان برپایی نماز جمعه در شهرستان‌ها، تقدیر از ائمه جمعه پیشکسوت و فقید استان و همچنین تشریح فعالیت‌های انجام شده شورای هماهنگی ائمه جمعه را می‌توان نام برد.

کد خبر 5266357

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل اقامه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل ناصر نصیری ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان عید غدیر خم اردبیل ایلام خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا خشکسالی مجلس شورای اسلامی واکسیناسیون نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ ائمه جمعه شهرهای مختلف استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران تأکید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران