Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@02:39:00 GMT

احتمال برگزاری پیاده روی اربعین به ۲روش

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۸۵۱

احتمال برگزاری پیاده روی اربعین به ۲روش

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد نوذری عصر دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان با تقدیر از همه عوامل دخیل در برگزاری اربعین اظهار کرد: اربعین یک کار جمعی است و همه در آن نقش دارند، ضرورت دارد کمیته‌ها فعال‌تر، پویاتر و جدی تر به صورت هفتگی جلسات را برگزار و نشست‌های تخصصی را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه اربعین امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، ابراز داشت: شرایط کرونا و وضعیت گرما، اربعین امسال را وارد شرایط خاصی کرده که اجرای پروتکل‌ها و محدودیت‌ها از یک سو و وضعیت گرما از سوی دیگر مخاطرات، چالش‌ها و نیازمندی‌های خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زیرساخت‌های اولیه از جمله تأمین آب پایدار و امکاناتی از قبیل آب سردکن، یخ ساز و … را فراهم در پایانه مرزی باید فراهم کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی به عمل آمده تمام کسانی که واکسینه شده‌اند می‌توانند در ایام اربعین از کشور خارج شوند، گفت: در برگزاری اربعین دو سناریو محتمل است، لذا پیشنهاد شده که در مرحله اول تمامی عوامل درگیر در برگزاری امر اربعین واکسینه شوند و در صورت همراهی مسئولین ملی و بخاطر قرار گرفتن ایلام در کریدور اربعین و مواجهه کل استان با خطر کرونا پیشنهاد شده تمام مردم استان تا قبل از ایام اربعین واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه به خاطر گرما و شرایط کرونا بیشترین مخاطرات اربعین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد، از استقرار بیمارستان سیار با تمام امکانات از سوی ستاد اجرای فرمان حضرت امام در مهران خبر داد و گفت: باید تلاش کرد تا امکانات و زیرساخت‌های حوزه سلامت در پایانه مرزی مهران تکمیل شود.

احتمال برگزاری مراسم اربعین امسال به ۲ روش

نوذری گفت: اعتبارات اربعین امسال به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص می‌یابد، با توجه به محدودیت منابع و اینکه اعتبارات استانی در حوزه زیرساختی هزینه می‌شود، ضرورت دارد کمیته‌ها از طریق وزارتخانه‌ها پیگیر اعتبارات ملی باشند تا منابع جدیدی را به اربعین تزریق کنیم.

وی با اشاره به احتمالات برگزاری اربعین و تردد زوار گفت: در صورت برگزاری مراسم اربعین امسال دو رویه وجود دارد یا به صورت محدود و با ساختاری جدید در قالب کاروان‌هایی با رعایت پروتکل‌های ویژه و تاییدیه واکسیناسیون انجام می‌گیرد و یا به مانند سنوات قبل با تعداد نامحدود با این تفاوت که تمام کسانی که شرکت می‌کنند باید واکسینه شده باشند، برگزار می‌شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: می‌طلبد کمیته‌های تخصصی و مسئولین استانی برنامه ریزی لازم را برای هر دو حالت داشته باشند و ضمن تکمیل زیرساخت‌های اربعین، هم کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف و هم استان‌های معین فعالیت خود را شروع کنند.

نوذری در پایان با اشاره به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استانداری از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های اربعین و اقدامات اولیه در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: در تلاشیم زیرساخت‌های اولیه پایانه مرزی مهران در فصل گرما تکمیل شود.

پربیننده ترین شـرط پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعتراض به سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلمان واکسن کرونا می‌گیرند؟ ساعت کار ادارات تا آخر مرداد اعلام شد علت کسر حقوق برخی از سربازان چه بود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پیاده روی اربعین اربعین امسال پایانه مرزی کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،این برنامه ورزشی به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نهادینه کردن ورزش همگانی انجام شده است.
در پایان این همایش به قید قرعه جوایزی ارزنده به شرکت کنندگان اهدا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات