Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز سه‌شنبه در گفت و گویی خبری اظهارکرد: این رویداد بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ و جایگاه استان اردبیل در سطح بین‌المللی است،

وی گفت: همزمان با هفته اردبیل چندین پروژه مهم حوزه میراث‌ فرهنگی مرتبط با مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و خاندان صفوی به بهره‌برداری می‌رسد.

او از جمله این طرح‌ها را آجرفرش و ساماندهی صحن مقدس شهیدگاه و بهره‌برداری از هفت موزه تخصصی در جوار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی دانست و گفت: ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر (جد خاندان صفوی) و نصب در و پنجره‌های فاخر برای این مجموعه نیز افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به قرارگیری در وضعیت قرمز و تاکید ستاد ملی کرونا بر عدم برگزاری تجمعات با تصمیم شورای فرهنگ عمومی، مراسم هفته استان با همکاری صدا و سیما و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت محدود و با محوریت برنامه‌های تلوزیونی و فضای مجازی برگزار می‌شود.

فلاحی گفت: برگزاری وبینار ملی تخصصی صفویه‌شناسی با همکاری دانشگاه اصفهان، پخش زنده برنامه شب فیروزه‌ای به‌صورت زنده از شبکه‌های سراسری با هدف معرفی استان به مدت پنج شب از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، تولید انیمیشن‌های کوتاه با موضوع معرفی خاندان صفوی برای قشر کودک و نوجوان، برگزاری مراسم گرامی‌داشت روز استان در جوار بقعه به‌صورت محدود از جمله برنامه‌های اجرا شده برای هفته استان اردبیل است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: با کمک استاندار و نمایندگان استان، اردبیل در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده و با تمام توان زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از این رویداد بین‌المللی در حال آماده‌سازی است.

وی افزود: تجهیز فرودگاه اردبیل، احداث هتل‌های چهار و پنج‌ستاره و احداث پروژه‌های شاخص از سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفته و در کمتر از سه سال شاهد بهره‌برداری برخی از این پروژه‌ها هستیم و امیدواریم سایر زیرساخت‌های برنامه‌ریزی شده نیز تا آغاز این رویداد بزرگ به بهره‌برداری برسند.

اردبیل خاستگاه صفویه و شیخ صفی الدین اردبیلی بنیانگذار این سلسه در ایران است. چهارم مرداد به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز روز اردبیل در تقویم رسمی ایران نامیده شده است.

برچسب‌ها آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی میراث فرهنگی اردبیل بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی میراث فرهنگی اردبیل آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی میراث فرهنگی اردبیل بنای تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد

فرماندار مرند در این مراسم با تاکید بر الگو قرار شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

داود عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطر نشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی، چون قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از هیچ دشمنی ندارد.

وی ادامه داد: در حال نابودی اسرائیل از روی این جهان هستیم که این نابودی در قبال ایستادگی و از جان گذشتگی این شهدا میسر شده است.

شهید مدافع حرم محرم علیپور، در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، در نبرد با پیروان اسلام آمریکایی برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد