Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود در اینترنت به جستجو یافتن مواردی که اوقات آن ها را برنامه ریزی کنند، می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجرمان سایبری از این فرصت سوءاستفاده کرده و با طراحی آگهی‌های اغوا کننده و ساختن صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع ارائه خدمات مرتبط با اوقات فراغت نوجوانان اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از شهروندان از طریق سایت‌های آگهی یا شبکه‌های اجتماعی مبالغی بابت ثبت نام کلاس تابستانی یا دوره‌های آموزشی برای این کلاهبرداران پرداخت کرده، اما بعد از واریز وجه خبری از ارائه خدمات یا شخص آگهی دهنده پیدا نکردند.

وی افزود: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که بدون مجوز فعالیت در سایت‌های واسطه‌گر یا شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف اقدام به دریافت وجه از شهروندان می‌کنند،کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق موسسات دارای مجوز درخواست خدمات کنند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، هموطنان در صورت مشاهده هر گونه جرایم سایبری، موارد را به سایت پلیس فتا ناجا اعلام کنند تا توسط کارشناسان پلیس فتا به دغدغه های مردمی رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید

حملات بی رحمانه به کودکان از طریق امواج/ بیماری های غیر قابل درمان در کمین اطفال

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا مجرمان سایبری اوقات فراغت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، بـا توجه به موج حمایت دانشگاهیان امریکایی و اروپایی از مردم مظلوم غزه و اعتراضات گسترده علیه نسل کشی رژیم سفاک صهیونیستی و نیز برنـامه های فرهنگی و اجتماعی درنظر گرفته شـده در دانشـگاهها به همین مناسبت، دانشگاه پیام نور همگام با سایر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، ضـمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی دفاع غزه، امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی۱۴ کلیۀ کلاـس هـا را تعطیل اعلام می کند.

تا به همین مناسـبت دانشـگاهیان عزیز کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان های اصلی دانشگاهها، حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، اعلام دارند.

کد خبر 6090566

دیگر خبرها

  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟