Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@20:24:02 GMT

فقط ۷ شغل در شرایط قرمز تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۸۱۰

فقط ۷ شغل در شرایط قرمز تعطیل شدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که روز گذشته ۴ مرداد، بعد از پایان تعطیلات سراسری شش روزه استان‌های تهران و البرز، رئیس اتاق اصناف تهران گفت که فقط مشاغل گروه یک در تهران مجاز به فعالیت هستند، اتاق اصناف ایران می‌گوید ملاک، آخرین اطلاعیه‌ای است که بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد باقر مجتبایی،  دبیرکل اتاق اصناف ایران،  درباره وضعیت فعالیت مشاغل در وضعیت جدید کرونایی کشور گفت: با اتمام تعطیلی شش روزه استان‌های تهران و البرز،  همه کشور مشمول مصوبه محدودیت هفت شغل هستند و سایر مشاغل می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

هفته گذشته اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای منتشر کرده بود که بر اساس آن فعالیت کلیه مشاغل صنفی با رعایت پروتکل بهداشتی به جز هفت گروه شغل صنفی شامل رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)؛  تالارهای پذیرائی؛ سالن های سینما و تئاتر؛ پاساژها و بازارهای سربسته، به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل؛ استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی؛ شهربازی و باغ وحش‌ها؛ نمایشگاه های عمومی و تخصصی،  در تمامی شهرهای سراسر کشور در وضعیت قرمز کرونایی مجاز است.

در این اطلاعیه به تصمیمات نشست مشترک روز ۲۷ تیر ماه، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد که به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه برگزار شد، استناد و مقرر شده بود که در تعطیلات شش روزه تهران البرز از سه شنبه هفته گذشته به مدت شش روز، فقط گروه یک شغلی مجاز به فعالیت باشند که این تعطیلات دو روز پیش تمام شد.

البته مشاهدات میدانی حاکی از آن است که حتی در تعطیلات سراسری تهران برای کنترل بیماری کوید ۱۹ که از سه شنبه هفته پیش شروع شد و تا روز گذشته ادامه داشت همه اصناف غیرضروری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بر اساس گزارش‌های میدانی شرایط اقتصادی و نبود حمایت‌های دولتی در این وضعیت تاثیرگذار است.

کد خبر 617013 برچسب‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا اتاق اصناف ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا اتاق اصناف ایران اتاق اصناف ایران شش روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان دوشنبه شب در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: با تصمیم این کارگروه و به علت آلودگی فعالیت تمامی مدارس نوبت صبح فردا سه‌شنبه در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

میرشکار افزود: بر این اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت ادارات و دانشگاه‌ها بدون تأخیر و تعطیلی انجام می‌شود.

همچنین در صورت تداوم وضعیت هوایی، اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی مدارس برای نوبت عصر هم اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6092587

دیگر خبرها

  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی