Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضل الله آذرفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عشایر کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده ای دارند به ویژه امسال که شاهد تنش آبی در استان هستیم.

وی افزود: بارندگی سال جاری اخیر به شدت کاهش یافت و این کاهش بارندگی ها از جهات مختلف همچون آب آشامیدنی و علوفه دام هایشان به عشایر استان آسیب وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اثر این خشکسالی ها مراتع خشک و در پی آن علوفه برای دام عشایر کاهش پیدا کرده است.

آذرفر تاکید کرد: هم اینک کار آبرسانی به عشایر استان با ۱۵ تانکر ۱۴ هزار لیتری انجام می گیرد که به طور روزانه ۱۵۰ هزار لیتر آب در مناطق عشایری استان توزیع می شود.

وی ادامه داد: پیگیری ها برای افزوده شدن چهار تانکر دیگر برای آبرسانی به عشایر استان ادامه دارد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عشایر به فکر فروش دام های مازاد خود افتاده اند تا دام های آن ها از خشکسالی آسیب نبینند.

آذرفر گفت: مقرر شده دام مازاد عشایر این استان با هدف حذف دلال،تثبیت قیمت ها و کاهش اثرات تنش آبی به صورت تضمینی خریداری شود اما تاکنون به علت وجود برخی بهانه ها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام این مهم به خوبی محقق نشده است.

وی تاکید کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده با امور پشتیبانی دام کهگیلویه و بویراحمد باید دام مازاد عشایر به قیمت هر کیلوگرم ۴۵هزار تومان خریداری شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سهمیه استان خرید ۱۰ هزار دام مازاد عشایر است که تاکنون تعداد معدود و ناچیزی خریداری شده است.

آذرفر افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار هزار تن نهاده دامی شامل جو و کنستانتره با قیمت دولتی بین عشایر استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: توزیع نهاده های دامی نیز در راستای کمک به عشایر برای کاهش اثرات خشکسالی بر زندگی آن ها بوده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع نهاده های دامی در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.

۱۰ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۲ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۲ هزار نفر عشایر هستند.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.

هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

برچسب‌ها زندگی عشایری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج زندگی عشایری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، شماره تلفن ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ جهت اشتراک ویدئو‌ها و تصاویر شما مخاطبان گرامی جهت انعکاس در بسته گفتن نگین پیش بینی شده است.
نکته لازم اینکه در هنگام ضبط ویدئو حتما گوشی تلفن همراه بصورت افقی باشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد