Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@01:21:14 GMT

واکسن پاستوکووک؛ ایمن برای افراد زیر ۱۸ سال

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۰۴۹

واکسن پاستوکووک؛ ایمن برای افراد زیر ۱۸ سال

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک محصول مشترک ایران و کوبا که علیه کرونا تهیه شده دارای ایمنی بالایی است و می تواند برای افراد زیر ۱۸ سال استفاده شود.

علیرضا بیگلری روز سه شنبه در نشست خبری که در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: واکسن پاستوکووک یا سوبرانا دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با توجه به فرآیندهای شیمیایی، تولیدش راحت بوده و در دنیا بی خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای واکسن های موجود علیه کرونا، کشورهای دنیا یادآور ( دز سوم ) نیز تولید می کنند، اظهار داشت: این واکسن با تزریق ۲ دز ، ۶۵ درصد موفقیت کارآیی خود را نشان داده و اگر یک دز یادآور نیز تزریق کنیم ۹۱ درصد ایمنی در بدن ایجاد کرده و ۷۵ درصد باعث عدم انتقال جهش های مختلف ویروس کرونا می شود و مرگ و میر را ۱۰۰ درصد کاهش می دهد.

وی ادامه داد: این واکسن در کشور کوبا اکنون استفاده می شود و در ایران نیز به ۶۸ هزار نفر تزریق شده و پاستوکووک یا سوبرانا می تواند به عنوان تکنولوژی برتر به سازمان جهانی بهداشت معرفی شود و توجه جهانی به این واکسن معطوف شده است.

بیگلری تصریح کرد: اولویت تامین این واکسن برای نیازهای داخلی ایران و کوبا است و می توان برای حفظ سلامت مردم یک اتفاق ماندگار باشد.

وی با بیان اینکه پاستوکووک سابقه ای از واکسن ذات الریه کودکان است، اظهار داشت: از زیر ساخت های این واکسن استفاده شده و می توانیم از زیر ساخت های آن برای تهیه واکسن های بعدی نیز استفاده کنیم./ ایرنا 

خبر تکمیل می‌شود

واکسن کوبایی، ایرانی یا کوبایی ایرانی کرونا؟ واکسن پاستوکووک به اولین کودک تزریق شد ویژگی‌های واکسن کوبایی - ایرانی کرونا/ پاستور اثربخشی بالای واکسن پاستور بر سیستم ایمنی بدن تولید انبوه واکسن ایرانی کوبایی کرونا تا چند ماه آینده واکسن ایرانی کوبایی کرونا اثربخشی ۱۰۰ درصدی دارد واکسن ایرانی کوبایی کرونا قابل تزریق به افراد زیر ۱۸ سال/ تاثیر ۹۱.۲ درصدی پاستوکووک روی بدترین سوش‌های کرونا     آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن پاستوکووک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید