Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تصمیمات اخیر رئیس جمهور تونس با موافقت برخی احزاب و مخالفت برخی دیگر از احزاب این کشور روبرو شد که موافقان این تصمیمات، آن‌ها را مبتنی بر قانون اساسی و مخالفان این تصمیمات، آن‌ها را خلاف قانون اساسی دانستند و درباره روند دموکراسی در کشور و بازگشت استبداد ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موافقت‌ها و مخالفت‌ها با تجمع طرفداران رئیس جمهور و طرفداران جنبش النهضه در مقابل مقر پارلمان تونس به منصه ظهور رسیده و جنبه عملی پیدا کرده است.

المیادین با پخش تصاویری از تجمع مردم تونس اعم از موافقان یا مخالفان تصمیمات رئیس جمهور همراه بود، اعلام کرد: تعداد زیادی از مردم تونس در حمایت از تصمیمات اخیر قیس سعید به خیابان‌ها ریختند و حمایت خود را از تصمیمات وی اعلام کردند. این در حالیست که برخی محافل از جمله محافل سیاسی نگران عواقب و پیامد‌های این تصمیمات بر روند دموکراسی کشور هستند بخصوص که بیم آن می‌رود که یک نفر همه اختیارات اجرایی را در دست خود بگیرد. جنبش النهضه و متحدان آن این تصمیمات را کودتا دانستند و خواستار عقب نشینی از آن‌ها شدند و در پی آن احزاب مخالف تصمیمات قیس سعید حتی احزاب نزدیک به وی مانند جریان دموکراتیک، یکی پس از دیگری بیانیه‌هایی در این خصوص منتشر کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: جریان دموکراتیک به صراحت از اختلاف خود با رئیس جمهور درباره تفسیر فصل هشتادم قانون اساسی و مخالفت با تصمیماتی که بر اساس آن اتخاذ شده است و آن‌ها را غیرقانونی می‌داند، خبر داد. از سوی دیگر حزب کارگران تصمیمات اتخاذ شده را خلاف دموکراسی و این تصمیمات را آغازگر روند کودتا برای استقرار مجدد حکومت فردی و استبدادی دانست. در همین حال حزب جمهوری، این تصمیمات را خروج از چارچوب قانون اساسی و کودتا علیه آن قلمداد کرد و از رئیس جمهور خواست فوری از این تصمیمات عقب نشینی کند.

در انتهای گزارش آمده است: حزب الشعب در حمایت از تصمیمات رئیس جمهور موضعگیری کرد و افزود «وی بر اساس مسئولیت خود در چارچوب قانون اساسی برای حفظ کشور و امنیت و استقلال آن و تضمین ادامه روند طبیعی نهاد‌های کشور عمل کرده است.»

حزب جریان مردمی نیز از تصمیمات قیس سعید حمایت کرد و از وی خواست نقشه راهی برای روشن شدن مسیر مراحل آینده اعلام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات مردمی رئیس جمهور تونس احزاب تونس قانون اساسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور به کشور بازگشت

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه پس از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا به تهران بازگشت.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعاً ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

دیگر خبرها

  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور به کشور بازگشت
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!