Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، میثم مرادی بیناباج روز سه شنبه در نشست با جمعی از کارکنان حوزه هنری، هنرمندان و فعالان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رسالت اصلی مراکز استانی حوزه هنری پرچمداری هنر انقلاب در زیست‌ بوم خود است. 

وی افزود: روایتی که امروز از هنر انقلاب مطرح می‌ شود معطوف به چهره‌ ها و شخصیت‌ هایی هستند که یا به پایتخت مهاجرت کرده‌ اند و یا رویدادهایی است که در مرکز برگزار می‌ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون راهبری استان‌ های حوزه هنری کشور بیان کرد: ظرفیت‌ ها و مزیت‌ هایی که در استان‌ ها وجود دارد و چهره‌ ها، سوژه‌ها و منابع هویتی، فرهنگی، هنری و تاریخی که در بستر زیست‌ بوم فرهنگی و تاریخی استان‌ ها وجود دارد به عنوان عرصه‌ هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ اند می‌ توانند سرمایه و پیشران اصلی هنر انقلاب در گام دوم انقلاب باشند. 

مرادی بیناباج عنوان کرد: اندیشه‌ ورزی، مسأله‌ محوری، مردم‌ گرایی، توسعه کنشگران اجتماعی، توسعه مخاطبان و ترویج آثار هنر انقلاب و تربیت و شناسایی هنرمندان انقلاب اسلامی از رویکردهای بایسته در دوران جدید تحولی حوزه هنری است. 

وی ابراز داشت: وجه تمایز حوزه هنری به عنوان پرچمدار هنر انقلاب صراحت لهجه و بیان در مقابله با جریان روشنفکری و تحجر و تبیین  آرمان‌ های حقه انقلاب اسلامی است. 

معاون راهبری استان‌ های حوزه هنری کشور گفت: همین شاخصه حوزه هنری را تا امروز به عنوان یک نهاد مرجع هنر انقلابی حفظ کرده است. 

مرادی بیناباج اظهار داشت: تبار فرهنگی و تاریخی مردم کهگیلویه و بویراحمد آکنده از دلیری و پایمردی بوده و خط حماسه‌ آفرینی آنان از حماسه آریوبرزن در مقابل سپاه مقدونیه تا مبارزه عشایر استان در مقابل جنایت‌ های رضاشاه و پهلوی دوم و حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه پدخندق امتداد داشته است. 

وی با تأکید بر اهمیت بازخوانی موقف‌ های تاریخ معاصر کهگیلویه و بویراحمد، افزود: لازم است که روایت مبارزه عشایر این استان با رضاخان و واقعه جنگ گجستان که ننگ بزرگ برای شاه ملعون در فروردین ماه ۱۳۴۲ بود و در آن عشایر استان در تنگه گجستان چند بار بمباران شدند به عنوان مقاطع مهم تاریخی ثبت و ضبط شود. 

معاون راهبری استان‌ های حوزه هنری کشور بیان کرد: به همین منظور ایجاد نهضت مردمی تاریخ شفاهی برای ثبت خاطرات افراد باقیمانده از آن دوره ضرورت دارد. 

مرادی بیناباج عنوان کرد: چنانچه این ظرفیت‌ ها و مزیت‌ ها به درستی شناسایی و توافقی بین جریان هنر انقلاب، جریان هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد، حوزه هنری و مدیران ستادی آن ایجاد شود امید است آنچه در چند سال آینده از سیمای هنر انقلاب در کشور دیده می‌ شود تداعی‌ گر داستان‌ ها، چهره‌ ها، رویدادها و تولیداتی از جای‌ جای ایران اسلامی باشد که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌ گرفت. 

هنرمندان و فعالان فرهنگی شرکت کننده در این نشست به بیان نقطه نظرهای خود در مورد ظرفیت‌ ها، توانمندی‌ ها، کمبودها و مشکلات پیش روی هنرمندان و عرصه هنر در کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.  

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد روز هنر انقلاب اسلامی سینما حوزه هنری یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد روز هنر انقلاب اسلامی سینما کهگیلویه و بویراحمد روز هنر انقلاب اسلامی سینما حوزه هنری یاسوج کهگیلویه و بویراحمد مرادی بیناباج هنر انقلاب حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏