Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی واحد فارس با اشاره به انتشار فراخوان "جشنواره ملی ایده‌های برتر و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی"، گفت: هشتم مرداد ماه جاری، آخرین مهلت تعیین شده برای ارسال ایده و شرکت در این جشنواره است.

مظاهر بابایی، سه‌شنبه ۵ مرداد در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه جشنواره مذکور به همت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، برگزار می‌شود، از همه پژوهشگران و فرهنگوران استان فارس برای شرکت در این رویداد دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی افزود: این جشنواره در محورهای فناوری‌های اجتماعی، فناوری‌های رسانه‌ای، فناوری‌های هنری، فناوری‌های آموزشی، میراث فرهنگی، گردشگری، موسیقی، صنایع دستی، صنایع دیداری، شنیداری، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی صنعتی، گرافیک نشر و چاپ، معماری، هنرهای نمایشی، نقاشی، عکاسی، مد و پوشاک، رسانه، بازی‌های رومیزی، تبلیغات و بازاریابی برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌های خود را از طریق شبکه اجتماعی واتس اپ، به شماره ۰۹۰۲۴۳۴۳۸۴۵ ارسال کنند، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی را استفاده از فناوری‌های نوین و نوآوری و خلاقیت دانست و گفت: همه کشورها سعی دارند که با استفاده از فناوری و دانش و علم روز، تولید محصولات و خدمات خلاقانه و نوآورانه‌ای داشته باشند و ایران اسلامی نیز طی سال‌های اخیر این فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و بسیاری از مجموعه‌های فعال، دنبال شده است.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی موضوعات مرتبط با بحث‌های خلاقانه و فناورانه یکی از مسائل مهم محسوب می‌شود، گفت: یکی از این محورها، بحث فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی است. امروزه با توجه به وجود بازارهای قوی و توانمند در حوزه‌های صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم در دنیا، استفاده از این ظرفیت‌ها در کشور می‌تواند باعث رشد و ارتقای این حوزه شود.

بابایی، خمیر مایه اصلی صنایع فرهنگی را ایده‌های نو در عرصه فرهنگ دانست و با بیان اینکه اگر ایده‌ای در این زمینه نداشته باشیم، امکان تولید محصول فرهنگی هم نخواهیم داست، گفت: در کشور با توجه به ظرفیت غنی صنایع فرهنگی، نیازمند نگاه خلاقانه و فناورانه به این حوزه هستیم تا امکان عرضه مطلوب و بهره‌وری و تولید ارزش افزوده و ثروت مناسب را فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه امروز در ادبیات رایج توسعه کشور بحث صنایع فرهنگی بیش از گذشته رواج داشته است، گفت: اگر ایده فرهنگی نداشته باشیم نمی‌توانیم یک محصول فرهنگی تولید کنیم گرچه تبدیل ایده به محصول فرهنگی وظیفه اصلی مراکزی مثل پارک‌های علم و فناوری است اما باید کمک شود که ایده‌پردازان از پله نخست که رونق ایده‌های فرهنگی است، بالا روند تا انتظار تولید محصول فرهنگی را داشته باشیم.

بابایی برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی را تلاشی برای شناسایی صاحبان ایده‌ها برشمرد و گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی که اولین پارک تخصصی و منحصر به فرد در این زمینه است، با هدف رونق هر چه بیشتر صنایع فرهنگی قصد دارد حمایت و تشویق ایده‌های خلاقانه و فرهنگی را داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین گفت: روند حمایت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از ایده‌های برتر به این صورت است که ابتدا این ایده‌ها داوری می‌شوند و در نهایت ایده‌های خوبی که قابلیت تبدیل به محصول دارند در این مجموعه پارک مورد حمایت قرار خواهند گرفت اما برای ایده‌هایی که در درجه متوسط قرار گرفته و قابلیت بالایی دارند با صاحبان ایده هماهنگی‌هایی انجام می‌شود تا با ارائه پیشنهادهایی بتوانند ایده‌های خود را پرورش دهند و در نهایت آن دسته از افرادی که در مراحل اولیه قرار دارند، می‌توانند در مراحل بعدی این جشنواره شرکت کنند.

رئیس ایسنا منطقه فارس یادآور شد: در اجرای این جشنواره نهادهای مختلفی مثل معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق بازرگانی، صندوق شکوفایی نوآوری اتاق بازرگانی، صندوق پژوهش‌های فناوری صنایع خلاق، برنامه توسعه زیست بوم، شرکت‌های خلاق و سازمان‌های تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ با مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی همکاری دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی پارک فناوری های نرم و صنایع فرهنگی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ایده های برتر محصول فرهنگی صنایع خلاق ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد