Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:24:43 GMT

موزه حقوق ایران در کتابخانه ملی افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۴۱۵۲

موزه حقوق ایران در کتابخانه ملی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، موزه حقوق ایران همزمان با یکصد و پانزدهمین سالگرد انقلاب مشروطه ایران با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

مراسم افتتاح موزه حقوق چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۵ در ساختمان آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد و با افتتاح این موزه بیش از یک میلیون برگ سند حقوقی در آرشیو ایران نگهداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اسنادی که در این موزه نگهداری می‌شود شامل نخستین قانون مالیات کشور، فرمان مظفرالدین شاه، نظام‌نامه و دستورالعمل تشکیل دولت با فرمان ناصرالدین شاه، متمم قانون اساسی مشروطه، نخستین قوانین و نظام‌نامه‌های کشور، قانون مطبوعات، مصوب مجلس شورای ملی و نظام‌نامه انتخابات و غیره است.

کد خبر 5267028 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت حقوقی رئیس جمهور سازمان اسناد و کتابخانه ملی اشرف بروجردی لعیا جنیدی تازه های نشر ترجمه تجدید چاپ عید غدیر خم ادبیات جهان رایزنی فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان امیرالمومنین ع فرانسه دفاع مقدس جنگ تحمیلی صدام حسین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انتشارات پیدایش کتابخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس دارد و با توجه به ظرفیت‌های استان و سرداران و فرماندهان اما هنوز تولید آثار هنری فاخر نداریم.

وی ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان را یکی از برنامه‌های مهم خواند و گفت: ساخت موزه زنجان به تعویق افتاده اما امسال با توفیق الهی فاز یک موزه دفاع مقدس که نماد و بیرق ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع مقدس است، در تاریخ سوم خرداد افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت موزه تقریباً ۱۱ به طول انجامید، ابراز کرد: استانداری و شهرداری زنجان کمک‌های خوبی را در زمینه ساخت موزه داشتند و موزه‌های دفاع مقدس باید با کمک مسئولان استانی ساخته شود که امیدواریم سال آینده فاز دوم را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب باید سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم، عنوان کرد: این کار نیز با همکاری سایر نهادهای فرهنگی انجام می‌شود.

موسوی با تأکید بر اینکه همه کارهای بنیاد باید با مشارکت نهادهای فرهنگی و نظامی استان باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گرانی کاغذ مواجه هستیم و ۶۰ عنوان کتاب را آماده کردیم که قسمتی از این کتاب‌ها چاپ شده و یک قسمت برای تأمین هزینه به مشکل برخوردیم.

وی تجلیل از یک میلیون نفر پیشکسوتان دفاع مقدس در سال را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و افزود: در تجلیل یک میلیون نفری ایثارگران ،۱۰ هزار نفر سهم استان زنجان می‌باشد

موسوی افزود: در حوزه هنر نیز تولید موسیقی، کلیپ، فیلم کوتاه و سینمایی و برگزاری جشنواره‌های مرتبط مثل فانوس و افتخار من در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تولید فیلم هزینه‌بردار است، ادامه داد: وظیفه ما پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز است و بر این اساس استارت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی هزینه مورد نیاز برای تولید این فیلم را ۵ میلیارد تومان دانست و گفت: مؤسسه روایت فتح هم قول حمایت داده و ارتش نیز در بحث ادوات و تجهیزات کمک‌هایی را ارائه می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه تدریس درس ۲ واحدی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها یکی از رویکردهای جدی است، یادآور شد: استان زنجان به لحاظ دارا بودن دانشگاه‌های متعدد و اساتید برجسته، ظرفیت خوبی برای حفظ حافظه تاریخی ملت و انتقال وقایع به جوانان دارد.

کد خبر 6090527

دیگر خبرها

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور