Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:12:54 GMT

۳ کشته و زخمی در تیراندازی نزدیک یک دانشگاه آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۵۸۸۷

۳ کشته و زخمی در تیراندازی نزدیک یک دانشگاه آمریکا

تیراندازی در نزدیکی محوطه اصلی دانشگاهی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا به کشته شدن یک نوجوان و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پلیس ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد دو تیراندازی که گمان می رود به هم مرتبط بودند در نزدیکی "دانشگاه تِمپِل" در فیلادلفیای شمالی اتفاق افتاده که طی آن یک نوجوان دختر 15 ساله کشته شد و دو نفر دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو تیراندازی در حوالی بامداد دوشنبه اتفاق افتاد و به دنبال آن یک تیراندازی دیگر نیز در همین شهر گزارش شد.

آمارهای ان‌بی‌سی نیوز و آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا که اخیرا منتشر شده حاکی است بیش از 430 نفر در 915 مورد تیراندازی طی هفته گذشته در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشته شدن 430 نفر در تیراندازی‌های هفته گذشته آمریکاتیراندازی در نزدیکی کاخ سفید با دو مجروح+فیلم

بر اساس این گزارش، در این تیراندازی ها که طی روزهای 17 تا 23 جولای رخ داده است، بیش از 1007 نفر نیز زخمی شده‌اند.

آمارهای جدید نشانگر روند صعودی خشونت با اسلحه در سراسر ایالات متحده است.

در سال 2020 میلادی بیش از 43 هزار نفر قربانی خشونت با اسلحه شده‌اند که این بالاترین آمارها در دو دهه اخیر به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین

وسعت گرفتن تجمع‌های اعتراضی نسبت به وقایع جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده و گسترش حمایت‌ها از فلسطینیان در میان دانشجویان آمریکایی توجه بسیاری از رسانه‌ها را طی روزهای اخیر به خود جلب کرده است.

اعتراضات دانشجویی در ایالات متحده نسبت به جنگ در غزه طی هفته گذشته به نحوی تشدید شده و گسترش یافته است که گزارش‌ها از برپایی تحصن‌هایی در همین ارتباط در چندین دانشگاه از جمله کلمبیا، ییل و نیویورک حکایت دارد.

دانشجدیان معترض خواستار قطع همکاری های مالی و علمی آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند و در مقابل، دولت آمریکا با زور سرکوب با دانشجویان برخورد کرده است.

تصاویر لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به محوطه دانشگاه تگزاس آستین و برخورد با دانشجویان معترض به نسل کشی اسرائیل، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است.

نظام آمریکا که سالها مدعی استقلال علمی و حماست از آزادی بیان در دانشگاه‌ها بوده و هرگونه رفتار پلیسی در محیط‌های علمی دیگر کشورها را به‌سرعت محکوم می‌کرده، حالا از گارد مسلح خود برای برخورد خشن با تحصن دانشجویان استفاده کرده است.

این برخوردها نشان می‌دهد که دولت آمریکا تبدیل به مستعمره لابی صهیونیستی شده و هیچ اعتراض دانشجویی به جنایات اسرائیل را تاب نمی‌آورد.

جالب اینجاست که در میان دانشجویان معترض، دانشجویانی از همه ادیان، جتی دانشجویان یهودی نیز دیده می‌شود و به این ترتیب صهیونیستها حتی با جامعه یهودی آمریکا نیز درگیر شده و نمی‌توانند منتقدان‌شان را یهودی ستیز بنامند.

پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی موج درگیری های داخلی در آمریکا بر سر اسرائیل تشدید شده و به بی ثباتی در این کشور بینجامد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین