Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، در طول یک سال اول پاندمی کرونا موجی از شهروندان آمریکایی به خرید مسکن رو آوردند اما خریداران بین‌المللی کاملاً معکوس این روند را دنبال کردند و از بازار مسکن آمریکا خارج شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ طبق داده‌های اتحادیه ملی مشاوران املاک آمریکا، میزان فروش مساکن آمریکا به خریداران خارجی در بازه آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ با سقوطی ۳۱ درصدی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران بین‌المللی در این بازه ۱۰۷ هزار مسکن در آمریکا خریده‌اند که این کمترین میزان از لحاظ تعداد مسکن و همچنین از لحاظ ارزش دلاری آن از سال ۲۰۱۱ تا کنون بوده است.

لاورنس یون، اقتصاددان ارشد اتحادیه ملی مشاوران املاک آمریکا می‌گوید: با توجه به قرنطینه‌های وضع شده برای مقابله با پاندمی کرونا و محدودیت‌های مسافرتی ناشی از آن کاهش شدید خرید مسکن از سوی خارجی‌ها تعجبی ندارد.

در این میان خریداران چینی بسیار جالب توجه هستند. از اوایل دهه گذشته چین به برترین خریدار خارجی مسکن آمریکا تبدیل شده است. میزان خرید مسکن آمریکایی توسط این گروه از خریداران در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ کاهش یافت اما حالا به نظر می‌رسد که خریداران چینی دوباره به این بازار بازگشته‌اند.

قیمت مسکن در آمریکا حالا ۱۵ درصد از قبل از پاندمی بالاتر رفته است که همین افزایش قیمت به انگیزه‌ای برای خرید از سوی خریداران خارجی تبدیل شده است.

پربیننده ترین ساعت کار ادارات تا آخر مرداد اعلام شد عکس یادگاری روحانی با اعضای تیم اقتصادی خود علت کسر حقوق برخی از سربازان چه بود؟ واکسیناسیون معلمان؛ شاید وقتی دیگر خودروی عروسکی! + فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن آمریکا مسکن آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟

 اکرم عفیف تابستان امسال قطر را پس از چند فصل فوق‌العاده در السد و تیم ملی کشورش ترک خواهد کرد. او در قطر دو قهرمانی متوالی آسیا و جام جهانی را تجربه کرده است.

به‌عنوان بهترین بازیکن کشورش، علاوه‌بر قرارداد میلیونی با السد، خروج او از قطر را غیرقابل تصور می‌کرد. با این حال، پس از کسب مطلقاً همه چیز، دولت قطر مایل است برای خروج احتمالی او چراغ سبز نشان دهد، چون این موضوع در واقع نشان دهنده شناخت جهان از یک فوتبالیست قطری و رشد عمومی این کشور در جهان فوتبال است.

عفیف در مقایسه با رونالدینیو به دلیل مو‌های فری که دارد، یک بازی‌ساز باکیفیت است و با ۲۶ گل در ۲۲ بازی، فصلی درخشان را در السد پشت سر می‌گذارد.

نقش او در تیم ملی قطر که با آن ۱۱۲ بازی انجام داده و ۳۷ گل به ثمر رسانده، بیش از یک‌بار او را در لیست خرید باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار داده است. با این حال، مشکلات در خروج بازیکنان قطری از کشورشان، بیش از یک‌بار احتمال خروج او را متوقف کرد.

او در ۲۷ سالگی آماده بازی در یکی از لیگ‌های بزرگ اروپا است. عفیف قبلاً در سال‌های اولیه فوتبالش به اروپا سفر کرده بود. او به آکادمی سویا و ویارئال رفت و همچنین برای اسپورتینگ خیخون بازی کرد.

او بعداً در یوپن بلژیک که متعلق به آکادمی قطری اسپایر بود درخشید و به فوتبالیست درجه یک تبدیل شد. او در قطر در تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز به یک بازیکن درخشان تبدیل شد.

چندین باشگاه لیگ برتری و همچنین اسپانیایی، به‌عنوان مثال سویا، از خرید او استقبال می‌کنند، اگرچه ملیت او و دستمزد بسیار بالا می‌تواند این عملیات را متوقف کند. در هر صورت، آنچه مسلم شده این است که او برای رسیدن به اروپا باید دستمزدی را که تا‌کنون او را در قطر نگه داشته، به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دیدن «رونالدینیو قطری» در یک لیگ معتبر اروپایی ممکن است.

 

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول