Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، امروز مصادف با 5مردادماه و در تقویم به نام سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور است، نماز جمعه ای که در طول 42سال گذشته همیشه پایه گذار وحدت و به رسانه و تریبون انقلاب معروف و پایه گذاری شد تا مردم در طول یک هفته دور هم جمع شوند و به مسائلی عبادی و سیاسی بپردازند.

به همین مناسبت برنامه های مختلفی امروز به مناسبت برپایی اولین نماز جمعه در کشور در شهر قلعه رئیسی برپا و برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز امام جمعه به همراه اعضای ستاد نماز جمعه با حضور در منزل شهید ارمغان با پدر و مادر شهید ارمغان دیدار کردند.

در این دیدار صمیمی حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه شهدا نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند تاکید کرد: یکی از نقش‌هایی که در دفاع مقدس بسیار برجسته است نقش مادران و همسران شهدا است و بدون شک مادران و همسران شهدا سرمایه‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شوند که باید قدر این نعمت‌های بزرگ را بدانیم. 

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: مادران شهدا نماد صبر، شجاعت، پایداری و وفاداری هستند و امروز جامعه اسلامی خود را مدیون فداکاری‌ها و ایستادگی‌ها و رفتار برجسته این بزرگواران می‌داند.

############################################################

همچنین امروز در اقدامی زیبا و قابل توجه رئیس دادگستری به همراه تعدادی از طلاب و کارکنان دادگستری با حضور در منزل پدر امام جمعه شهر قلعه رئیسی با پدر و مادر امام جمعه دیدار کردند.

حجت الاسلام انصاری پور با بیان اینکه تریبون نماز جمعه تریبونی است متعلق به ولایت تاکید کرد: نمازجمعه بهترین بلندگوی هفتگی برای رساندن خواسته ها و مطالبات مردم به گوش مسئولان است.

رئیس دادگستری چاروسا با بیان اینکه امروز همه به دیدار امام جمعه می روند از زحمات آنها تلاش می کنند و ما به دیدار پدر و مادری رفیتم که فرزندی در یک منطقه محروم تریبت کردند تا امروز دلسوزانه و انقلابی مدافع ولایت و محرومیت منطقه باشد.

وی هدف از این اقدام خود را ارج نهادن به مقام پدر و مادر دانست و گفت: در سالهای گذشته اقدامات خوب و انقلابی حجت الاسلام صلواتی قابل تقدیر بود و امروز ما هم با هدف تقدیر از تلاش چند ساله ایشان در نماز جمعه قلعه رئیسی از پدر و مادر ایشان تشکر و قدردانی کردیم.


#########################################################

در ادامه برنامه های سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور رئیس ارشاد شهرستان کهگیلویه با حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی این مناسبت تاریخی را تبریک گفتند.

کاظمی جو رئیس ارشاد کهگیلویه در این دیدار با تقدیر از تلاش ائمه جمعه به خصوص مطالبه گری امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: نمازجمعه حلقه بین مردم و مسئولان نظام است که از طرفی خدمات مسئولان را بازگو می کند و از طرف دیگر اگر اشکال و ضعفی که هست آن را مطرح می کند.

حجت الاسلام صلواتی هم در این دیدار با تقدیر از تلاش های اداره ارشاد به نقش نماز جمعه در اسلام اشاره و گفت: اسلام به سه اجتماع بزرگ نماز جماعت، نماز جمعه و مراسم حج، اهمیت زیادی قائل است که در این میان نقش نماز جمعه به دلیل خطبه محوری‌اش بسیار مهم است.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: در قرآن به جز موضوع نماز جمعه، برای سه موضوع دیگر شامل توحید، امامت و پیمان‌های الهی و جهاد آیه نازل شده است که نماز جمعه در ردیف سه موضوع اساسی توحید، امامت و جهاد آمده، خود گویای جایگاه بسیار رفیع این فریضه الهی است.

#########################################################

حضور اعضای شورای شهر و شهردار دوره پنجم شهر قلعه رئیسی با امام جمعه این شهر از دیگر برنامه های امروز سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بود.

اعضای شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی در این دیدار با تقدیر از تلاش های امام جمعه این شهر، مطالبه گری را یکی از ویژگی های بارز حجت الاسلام صلواتی دانستند.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی هم در دیدار با تقدیر از تلاش های شورای شهر و شهردار دوره پنجم شهر قلعه رئیسی تاکید کرد: توجه به برنامه های فرهنگی یکی از ویزگی مهم شوراو شهرداری دوره پنجم بود که امیدواریم دوره ششم ادامه دهد.

صلواتی با بیان اینکه تلاش برای پیشرفت کارهای عمرانی در این دوره از شهر نمود و کاملا مشهود بود بیان کرد: حقیقتا عملکرد این دوره شورای شهر و شهرداری قابل تقدیر و ستودنی است به نحویی که این تلاش در بین مردم و سطح شهر کاملا مشخص و تغییرات آن مشهود است.

در ادامه پایان شورا و شهردار قلعه رئیسی از تلاش امام جمعه قلعه رئیسی تقدیر کردند.

حضور اعضای ستاد نماز جمعه خواهران و دیدار با بانوان سطح شهر قلعه رئیسی از دیگر برنامه های خواهران شهر قلعه رئیسی در یدار با امام جمعه این شهر بود.

صلواتی در این دیدار به نقش بانوان در جامعه اشاره و بیان کرد: زن زیباترین واژه آفرینش است و مؤثرترین عامل تربیت و سلامت روحی، روانی و جسمی فرزند، همسر و جامعه است، اهمیت پرداختن به موضوع زن ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد، چرا که نهاد مقدس خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است.

وی حجاب را یک مقوله بسیار مهم دانست و گفت: اصل حجاب یکی از ضرورتهای  اسلام است که برای حرمت زنان تشریع شده و در واقع پوشش اسلامی، عزت وشرف مسلمانان وسبب احترام به زنان ومایه طهارت وپاکی جامعه اسلامی از بسیاری مفاسد است.

امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: همچنین مسوولین کشور نیز با برخورد مناسب با بد حجابان جلوی افزایش بی حجابی را گرفته و جوانان را با آموزشهای لازم در این زمینه آشنا نماید. 

###########################################################

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه تقدیر زنان امام جمعه اولین نماز جمعه در کشور دیدار با تقدیر از تلاش امام جمعه قلعه رئیسی حجت الاسلام صلواتی شورای شهر و شهردار شهر قلعه رئیسی پدر و مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند