Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:11:39 GMT

کردستانی‌ها صاحب سینمای روباز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۲۸۵

کردستانی‌ها صاحب سینمای روباز می‌شوند

به گزارش ایرنا، امین مرادی عصر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده نهم مرداد جاری ۹ سالن سینمایی در سه شهرسنندج، سقز و بیجار بهره برداری شده و تعداد سالن های سینمایی استان به ۱۴ مورد می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد سالن چهار سالن در پردیس سینمایی بهمن سنندج، ۲ سالن در پردیس سینمایی مهر سقز و ۲ سالن در پردیس سینمایی آزادی بیجار بوده و در مجموع ۷۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی استان اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس حوزه هنری کردستان افزود: با راه اندازی این سالن‌ها تعداد سالن های پردیس سینمایی بهمن سنندج به هفت مورد افزایش می یابد که یکی از این سالن ها سینما روباز با سرانه ۴۲ صندلی است.

وی اظهار داشت: سینما روباز نخستین سینمای روباز غرب کشور است که در پشت بام‌پردیس سینمایی بهمن سنندج ایجاد شده و کل فضای آن با یک فضای سینمایی مطابقت می کند.

مرادی افزود: این مکان به گونه ای طراحی شده که در طول روز می توان از فضای آن برای برنامه زنده از جمله شب شعر ‌و موسیقی و در شب نیز برای دیدن فیلم از آن بهره برد ضمن اینکه این مکان کافی شاپ نیز دارد.

وی اضافه کرد: سه سالن دیگر  شامل سالن سینمای کودک، فیلم خارجی و سالن با قابلیت برگزاری تئاتر و استودیو صدا و دوبله مهر از دیگر امکاناتی است که به مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج افزوده شده است.

رییس حوزه هنری کردستان در ادامه گفت: شهرستان سقز با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی به عنوان دومین شهر بزرگ کردستان نیاز به سالن سینما داشت و تلاش شد تا ساخت پردیس سینما مهر سقز به عنوان مطالبه جدی مردم و هنرمندان در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

وی افزود:کلنگ‌زنی سینما سقز در دهه فجر ۱۳۹۸ با حضور استاندار کردستان انجام شد و علیرغم شیوع کرونا و محدودیت‌های مالی این سینما احداث شد و نهم مرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادی گفت: در سینما سقز امکان برگزاری کنسرت و جشنواره وجود دارد و در کنار سالن‌های سینمایی ،کافه کتاب و گالری‌ مانا  به عنوان گالری استاندارد نیز افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمان با این پروژه ها ۲ سالن به سینما آزادی بیجار نیز افزوده شده و این سینما در قالب یک پردیس سینمایی با امکان اکران همزمان چندین فیلم و قابلیت اکران سینمای کودک در کنار یک گالری استاندارد خدمت رسانی به مردم بیجار را آغاز می کند.

برچسب‌ها کردستان سنندج حوزه هنری سالن سینما سقز بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج حوزه هنری کردستان سنندج حوزه هنری سالن سینما سقز بیجار پردیس سینمایی بهمن سنندج پردیس سینما سالن سینما سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما

آفتاب‌‌نیوز :

داستان فیلم سینمایی «مست عشق» همزمان با دوران زندگی مولانا و شمس تبریزی اتفاق می‌افتد که شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

زنده‌یاد مرتضی پورصمدی که در این فیلم با حسن فتحی همکاری داشته است، همانند همیشه تصاویری جذاب به یادگار گذاشته است؛ تصاویری که با رنگ‌بندی‌ها و قاب بندی‌ها، برای مخاطب چشم‌نواز است.

البته ثبت این تصاویر برای فیلمبرداری که تجربه عکاسی و مستندسازی داشته، دور از ذهن نیست، اما افسوس که نمایش «مست عشق» در فقدان پورصمدی برای سازندگان فیلم باقی ماند و در اولین شب نمایش آن در یک محفل سینمایی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس این اثر، از او یاد کرد.

مرتضی پورصمدی می‌گفت، «معمولا سعی دارم برای کارگردان و حقوقی که او در زیبایی‌شناسی خروجی و نهایی کار دارد، احترام قائل باشم و در ابتدای کار نیز سعی می‌کنم، تصاویری تهیه و درباره آن‌ها با کارگردان گفتگو کنم تا به آن‌چه دلخواه اوست نزدیک‌تر شود» و حالا نتیجه این سبک کاری در مست عشق» حسن فتحی نمایان است.

او همچنین می‌گفت از دیگر شانس‌های بزرگ من آن است که تربیت‌شده نسلی هستم که با افراد بسیار جذابی کار مشترک داشته‌ام و مسایل متعددی را از آن‌ها آموخته‌ام. افرادی، چون فرهاد ورهرام، ناصر تقوایی، ضابطی جهرمی و ... هریک علاوه بر عرصه‌های کاری نکات اخلاقی مهمی را به من آموختند که از تمام آن‌ها سپاسگزارم.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • این خبرها را از دست ندهید
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳