Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:59:17 GMT

تصویر نیل آرمسترانگ روی ماه بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۷۹۴۶

تصویر نیل آرمسترانگ روی ماه بازسازی شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی؛ مایکل رنجر، هنرمندی است که تصویر انعکاس روی کلاه باز آلدرین فضانوردی که برای اولین بار به ماه سفر کرده بود را بزرگنمایی و با استفاده از فتوشاپ موفق شد تصویری جدید از چیزی که آلدرین به آن نگاه می‌کرده را بازسازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

حقایقی شگفت انگیز درباره کره ماه که شاید نمی ‎دانید بازسازی دوباره خاص‌ترین تصویر ماموریت آپولو ۱۱

تصاویر زیادی از ماموریت آپولو ۱۱ وجود دارد و تنها فضانوردی که در این تصاویر مشخص است، باز آلدرین است و این تصویر بازسازی شده اولین تصویر واضح از حضور نیل آرمسترانگ در سطح ماه است. علاوه بر این، این تصویر بازسازی شده اولین تصویر ۳۶۰ درجه از نگاه فضانوردان از کره ماه است که اکنون با اسکن کردن تصاویر اصلی و با وضوح و کیفیت بالا به وجود آمده اند.

رنجر برای ساخت این تصویر از یکی از خاص‌ترین تصاویر به جا مانده از ماموریت آپولو ۱۱ استفاده کرد. در تصویر اصلی آلدرین در کنار سطح نشین ماه ایستاده و کره زمین هم در این تصویر قابل مشاهده است و به صورت نقطه‌ای آبی رنگ در گوشه سمت راست قرار دارد. رنجر با انتشار تصویر بازسازی شده در حسابش نوشت: " من از رنگ‌های تصاویر اصلی برای اصلاح رنگ نهایی و بازسازی این تصویر استفاده کردم. " بازسازی تصویری از ماموریت آپولو ۱۱ اولین تلاش رنجر برای ساخت تصاویر این چنینی نبود. او در سال ۲۰۱۹ هم تصویر دیگری ساخته بود که کیفیت و وضوح بسیار پایین تری داشت.

گفتنی است که آپولو ۱۱ در ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۶۰ به فضا پرتاب شد و نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ۲۰ ژوئیه اولین افرادی بودند که پا روی ماه گذاشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضانوردان ناسا ماموریت فضایی نیل آرمسترانگ کره ماه ماموریت آپولو ۱۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تصاویری از بازسازی حرم امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست