Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:44:24 GMT

رزمایش نظامی «ارتش آزادیبخش خلق» در دریای چین

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۸۳۸۰

رزمایش نظامی «ارتش آزادیبخش خلق» در دریای چین

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، روزنامه گلوبال تایمز در گزارشی اعلام کرد که از روز دوشنبه تا پنج شنبه هفته جاری نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLAN) دو منطقه در دریای جنوبی چین و در سواحل استان «گوآندونگ» در جنوب این کشور را برای تردد دریایی و اجرای رزمایشهای نظامی می بندد.

این گزارش بدون ذکر نامی از ناوهای جنگی چینی شرکت کننده در این رزمایش اعلام کرد که طبق تصاویر ماهواره ای گرفته شده از آژانس فضایی اروپا در هفته گذشته یک ناو هواپیمابر چین موسوم به شاندونگ در آن زمان در دریای جنوبی چین حضور داشت و یک کشتی تهاجمی آبی- خاکی موسوم به «هاینان» نیز اوایل ماه میلادی جاری در آن منطقه مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلوبال تایمز در گزارش خود تأکید می کند که این رزمایشهای نظامی مخصوصاً طوری برنامه ریزی نشده بودند که با ورود ناو هواپیمابر «کوئین الیزابت» انگلیس مصادف شوند؛ ناو انگلیسی که قرار بود روز دوشنبه در سواحل سنگاپور لنگر بیاندازد.

اما به گزارش این روزنامه، این رزمایش نظامی آمادگی رزمی نیروهای دریایی ارتش چین را نشان خواهد داد که در مقابل تشدید فعالیت ایالات متحده و متحدانش در آبهای پیرامونی چین- به ویژه دریای جنوبی چین- طی ماهها و سالهای اخیر، صورت می گیرد.

گفتنی است، آمریکا و چین یکدیگر را به برهم زدن ثبات در دریای جنوبی چین متهم می کنند؛ این در حالی است که چین دارای خط ساحلی پهناوری در امتداد این گذرگاه آبی است و ایالات متحده در محدوده هزاران مایلی این دریا فاقد حتی یک قلمرو کوچک است. در میانه این درگیریها انگلیس نیز ظاهراً تمایل دارد خود را به درون این وضعیت بغرنج و پیچیده تحمیل کند.

در همین راستا، ماه میلادی گذشته، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس خطاب به کمیته روابط خارجی مجلس عوام این کشور مدعی شد: «کاملاً بجاست که ما حقوق خود را به اجرا گذارده و از آن دفاع کنیم و ما این کار را از دریای سرزمینی اوکراین تا دریای جنوبی چین انجام خواهیم داد».

وزارت دفاع انگلیس نیز هفته گذشته فاش کرد که دو ناو جنگی این کشور اواخر سال میلادی جاری «در منطقه [دریای جنوبی چین] بطور دائم مستقر خواهند شد»؛ هرچند که «بن راس» وزیر دفاع انگلیس به نوع ناوهای جنگی یا محل استقرار آنها اشاره ای نکرد. شایان ذکر است که نیروی دریایی پادشاهی انگلیس هم در برونئی و هم درسنگاپور دارای پایگاه نظامی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی نازنین ملایی طرح ساماندهی فضای مجازی ارتش آزادیبخش خلق رزمایش دریای چین رزمایش نظامی ناوهای جنگی المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا جواد فروغی نازنین ملایی طرح ساماندهی فضای مجازی دریای جنوبی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها

مقامات رژیم صهیونیستی درحالی رویای متوهمانه نابودی جنبش حماس را در سر می‌پروراندند که امروز با وجود ورود جنگ غزه به هشتمین ماه، رژیم صهیونیستی در شرایطی به سر می‌برد که نه تنها توان نابود کردن حماس را ندارد، بلکه قادر به آزاد کردن اسرای خود نیست و حملات مقاومت فلسطین نیز همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش رژیم اشغالگر، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات نظامی ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و امروز وارد دویست و دوازدهمین روز خود شده است؛ اما ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در دستیابی به اهداف متوهمانه‌اش ناکام مانده است.

در همین راستا، شبکه الجزیره گزارش داد: اسرائیل به هیچ یک از اهدافی که ماه‌ها پیش اعلام کرده بود، یعنی از بین بردن مقاومت، آزادی اسرا و خلع سلاح نوار غزه، دست نیافت و در این مسیر ناکام ماند.

الجزیره گزارش داد رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اهداف متوهمانه خود در مرحله نخست با انجام حملات هوایی اقدام به از بین بردن زیربناهای حیاتی در نوار غزه کرد و در مرحله دوم نیز تلاش کرد تا ساختار مقاومت شامل رهبری، ساختار نظامی، تونل‌ها و سامانه‌های موشکی را از بین ببرد.

رژیم صهیونیستی همچنین در مرحله بعد نابودی کامل مقاومت و تسلط امنیتی بر نوار غزه را برای خود متصور شده بود.

طبق این گزارش، با این وجود امروز و پس از هفت ماه درگیری، گروه‌های مقاومت همچنان می‌توانند از مناطقی که رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود «به طور کامل از وجود رزمندگان پاکسازی کرده است» راکت شلیک کند و همین امر باعث شد «اسحاق بریک» کارشناس نظامی صهیونیست بگوید که رژیم اشغالگر از نظر نظامی به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • «نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد