Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های کم نظیر استان اشاره کرد و گفت: بزرگترین معضل و مشکل ما عدم اطلاع رسانی درست و معرفی جامع ظرفیت‌ها در داخل و خارج استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، حمید ملانوری شامگاه سه شنبه در نشست مدیران صندوق‌‌های خرد زنان عشایری استان بر لزوم تغییر نگاه برای برداشتن گام‌هایی رو به جلو و در مسیر  توسعه تأکید و اظهار کرد: جامعه عشایری منشاء اثر در بسیاری از محصولات تولیدی هستند و نقش مؤثری نیز در اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده توسط مدیران صندوق‌‌های خرد زنان عشایری گفت: خراسان جنوبی به لحاظ جمعیت عشایری ، تنوع و نوع فعالیت‌ها و هم به لحاظ استقرار عشایر در مناطق مختلف شرایط ویژه ای دارد. 

استاندار خراسان جنوبی به مطالبات مطرح شده توسط مدیران صندوق‌های خرد زنان عشایری اشاره و بیان کرد: اگر چه مطالبات فعلی و مطرح شده نظیر تسهیلات بانکی، در اختیار قراردادن  غرفه فروش محصولات تولیدی در مرکز استان  و... مورد توجه قرار می گیرد، اما آنچه در درجه اولویت است، عرضه محصولات  تولیدی به ارزش واقعی خود در بازار است،که البته تنها راه دستیابی به این مهم، شناخت درست از محصول ارائه شده در بازار است. 

ملانوری با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر استان اظهار داشت: خراسان جنوبی از ظرفیت‌های بی بدیل و مزیت‌های بیشماری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، گردشگری، صنایع دستی، معدنی، صنعتی، مبادلات مرزی و تجارت  و... برخوردار است. 

تفاهم‌نامه 500 میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در معادن استان خراسان جنوبی منعقد شداستاندار خراسان جنوبی: هیچ محدودیتی برای فعالیت واحدهای صنفی اعمال نمی‌شود

وی تصریح کرد: با این وجود، بزرگترین معضل و مشکل ما عدم اطلاع رسانی درست و معرفی جامع ظرفیت‌ها در داخل و خارج استان است و در هر بخشی که ما در تبلیغات و فرهنگ سازی بهتر و پررنگتر عمل کرده ایم، از موفقیت بیشتری برخوردار بوده ایم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی از محصولات کشاورزی استان نیز همچون زرشک، زعفران و عناب هم توانسته اند به عنوان یک برند و کالای خاص  به نام خراسان جنوبی در بازارهای داخلی و بین المللی مطرح شوند. 

ملانوری با اشاره به اقدام استان در راستای تولید روغن لالونین از پشم گوسفند، افزود: این مهم در قالب یکی از تفاهم نامه‌های ستاد توسعه خاوران رقم خورده است و ما باید با تغییر نوع  نگاهمان، در مسیر توسعه حرکت کنیم تا آیندگان بتوانند از آن به عنوان حرکتی پایه ای یاد کنند.

وی ادامه داد: استان با تولید 22 میلیون شاخه گل نرگس ، 75 درصد زغال‌سنگ کشور، وجود معادن طلا، مس، سیلیس، بنتونیت و بازالت، 22 هزار تن زرشک، 67 تن زعفران، 7 هزار تن عناب، 12 هزار تن پسته و ...  نباید محروم باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که استان به حق معدن طلا ست، گفت: ما در ستاد توسعه خاوران  به دنبال معرفی درست استان به سرمایه گذاران هستیم  تا آنها را برای  سرمایه گذاری ترغیب کنیم و توانسته ایم در این راه قدم‌های بلندی برداریم. 

ملانوری ادامه داد: مدیران صندوق‌های خرد زنان عشایری باید بتوانند در قالب اتحادیه ای قدرتمند،ایده‌ها و طرح‌های خود را در حوزه عشایری ارائه دهند تا پس از  بررسی و کار کارشناسی در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

انتهای پیام/253/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی خرد زنان عشایری مدیران صندوق ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بردسکن گفت: تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمشید رحیمی در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت هفته سلامت به وضعیت ناباروری در مردان اشاره کرد و افزود: تشکیل زندگی مشترک شیرین است اما خانواده هنگامی تکمیل‌تر می‌شود که کودکشان را در آغوش گیرند.

وی با بیان اینکه تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند، دلایل ناباروری در مردان را متفاوت دانست و تصریح کرد: یکی از موارد مهم و قابل درمان کریپتوارکیدیسم یا نهان بیضگی است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن اذعان کرد: در دوران جنینی بیضه‌ها داخل شکم قرار دارند و به‌تدریج قبل از تولد به سمت پایین حرکت کرده و داخل کیسه بیضه جای می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد موارد بیضه‌ها داخل شکم می‌مانند و یا در مسیر مهاجرت‌ گیر کرده و به کیسه بیضه نمی‌رسد و بیضه نزول نکرده، گفت: علاوه بر اینکه قدرت باروری پیدا نمی‌کند و به بلوغ نمی‌رسد در سنین میانسالی سرطانی شده و می‌تواند باعث مرگ فرد شود.

رحیمی افزود: اگر یک بیضه نزول کرده باشد فرد مشکل فرزندآوری ندارد ولی خطر سرطان برای بیضه دیگر وجود دارد. با معاینه توسط خود فرد و والدین و یا پزشک و مشاهده خالی بودن یک یا هر دو کیسه بیضه به این بیماری مشکوک شده و با سونوگرافی به تشخیص قطعی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کودک در بردسکن به جمع نهان بیضگان بردسکنی اضافه می‌شود، افزود: بهترین سن تشخیص قبل از ورود به دبستان است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن یکی از اهداف وزارت بهداشت را از معاینه دانش‌آموزان در مراکز بهداشتی درمانی توسط پزشک کشف همین بیماری دانست.

وی گفت: متأسفانه اکثر والدین حتی فرزند را به مرکز جامع سلامت نمی‌آورند و فرم مربوطه را به منشی پزشک داده و عجله دارند که سریع مهر زده شود و فرم را به مدرسه تحویل دهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعدادی از دانش آموزان پسر را در گروه ۶ تا ۱۸ سال معاینه کردم و ۷ مورد کشف شد. این افراد درمان شدند ولی بعضی از آنها فقط از خطر سرطان جستند ولی تا آخر عمر فرزندی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه