Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:47:46 GMT

خشک شدن سد شاه قاسم یاسوج صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۱۷۲۶

خشک شدن سد شاه قاسم یاسوج صحت ندارد

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خشک شدن سد شاه قاسم را رد کرد و گفت: حجم ذخیره این سد هم اکنون حدود یک میلیون متر مکعب است. - اخبار استانها -

رسول فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  یاسوج ، اظهار داشت: شاه قاسم خشک نشده بلکه حجم ذخیره آب در سال جاری از 3 میلیون متر مکعب هم اکنون به حدود یک میلیون متر مکعب رسیده که سهمیه‌بندی آب برای کشاورزی اراضی باغی شهرستان بویراحمد ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد خاکی شاه قاسم با حجم مخزن 12 میلیون مترمکعب در سال 76 به منظور آبیاری حدود هزار و 500 هکتار از زمین‌های اطراف سد، ذخیره آب های فصلی و به عنوان یک مکان گردشگری و زیست گاه پرندگانی از جمله حواصیل، مرغابی احداث شد و در زیر دست آن 8 چاه تامین آب شرب شهر یاسوج واقع شده است.

پایان عمر 2 هزار بچه ماهی در سد حاجی آباد+تصاویرخسارات عدم ساخت سد بختیاری 50 برابر هزینه ساخت این سد بود/ می توانیم تهدید سیل را به فرصت تبدیل کنیمقالیباف: بوروکراسی اداری اجازه نداد هزار میلیارد تومان اعتبار رفع مشکلات خوزستان به نتیجه برسد

وی عنوان کرد: 282 میلیون متر مکعب آب از سد کوثر رهاسازی شد که از این مقدار 160 میلیون متر مکعب هم برای کنترل مخزن، حق‌آبه پایین دست و برای مصارف زیست محیطی بوده‌ است.

فرهادی ابراز کرد: همچنین از این مقدار آب رهاسازی شده 87 میلیون متر مکعب برای مصارف آشامیدنی،32 میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی،2 و نیم میلیون متر مکعب آب برای بخش صنعت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال آبی جاری 316 میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شده که این مقدار 57 میلیون متر مکعب کمتر از مدت مشابه سال آبی گذشته بوده‌ است.

وی افزود: هم‌اکنون حجم مخزن سد کوثر 500 میلیون متر مکعب معادل 91 درصد گنجایش مخزن این سد بوده که این مقدار ذخیره سازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مقداری کاهش یافته‌ است.

انتهای پیام/541/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو میلیون متر مکعب شاه قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در بازدید از بند‌های خاکی منابع طبیعی این شهرستان گفت:  بارندگی‌های اخیر سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی از دامنه کوه‌ها و ارتفاعات و ورود آن ها به دشت زرند شد. 

وی افزود: این بارندگی‌ها باعث ایجاد رطوبت خاک مزارع و باغات شد که طبق بررسی‌های به عمل آمده منجر به خاموشی خودجوش موتور پمپ‌های کشاورزی شده است.
 
حسینی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود بسته به میزان بارندگی در هر منطقه، دوره خاموشی از سوی کشاورزان ۱۰ الی ۱۵ روز به طول بیانجامد که این عمل سبب صرفه جویی در آب و برق مصرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: به موجب این کاهش مصرف، انتظار می رود، تقریباً ۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب زیرزمینی حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • تصاویر سد شاه قاسم یاسوج
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»