Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@23:08:15 GMT

مهم‌ترین علائم ابتلا به کرونای دلتا در «کودکان»

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۲۱۷۸

صدیقه رفیعی طباطبایی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاسخ به این پرسش که «علائم بالینی کرونای دلتا در کودکان و نوجوانان چگونه است؟»،بیان داشت: اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در کرونای دلتا در هند دیده شد؛این ویروس جزء جهش یافته‌ای است که قدرت آن از لحاظ شدت و سرایت بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مترادف شیوع بیماری در بزرگسالان در کودکان نیز موارد بیماری و شدت ابتلا خیلی بیشتر شده است.

این استاد عفونی کودکان تصریح کرد: علائم بالینی تقریبا همان علائمی است که از کووید ۱۹ می‌شناسیم؛ به طوری که بیشتر با تب، سرفه و علائم  تنفسی بروز می‌کند و در کنار اینها ممکن است برخی با علائم گوارشی به صورت اسهال، استفراغ و دل درد مراجعه کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است بیمار دچار علائم فوقانی مثل علائم سرماخوردگی، آبریزش و گرفتگی بینی مراجعه کند.اینها تظاهرات غالب است و در کنار اینها تظاهرات پوستی به شکل  دانه‌هایی روی پوست و قرمزی بروز می‌کند.

 وی یادآور شد: در کنار این علائم ممکن است بی حالی، بدن درد، کاهش اشتها، از بین رفتن حس بویایی و چشایی نیز وجود داشته باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در پاسخ به این پرسش که «اکنون ابتلا به کرونای دلتا در چه سنینی از کودکان رایج تر است؟»، ابراز داشت: به شکل قطعی نمی‌توانیم بگوییم اما آنچه ما در بخش کرونای بیمارستان کودکان مفید می بینیم در دوران نوجوانی شایع شده و کوداکن و نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ سال، شیرخواران و کودکان زیر یکسال درگیر بیماری می‌شوند.

طباطبایی اضافه کرد:البته در تمام گروه‌های سنی حتی نوزادان ابتلا به کرونای دلتا را مشاهده می‌کنیم؛اما آنچه در بخش کودکان بیمارستان مفید مشاهده می‌شود کودکان شیرخوار و سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کرونای دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد