Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:20:56 GMT

۴ مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در شاهرود تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۰۸۲

۴ مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در شاهرود تشکیل شد

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی چهارماهه سال جاری چهار مورد پرونده چرای غیرمجاز دام در شاهرود تشکیل‌شده است، ابراز داشت: منطقه حفاظت‌شده ابر تحت نظارت و کنترل به لحاظ چرای دام قرار دارد و با هرگونه موارد غیرقانونی به‌طور جد برخورد خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه از متخلفان ورود غیرمجاز دام خسارت نیز دریافت می‌شود، افزود: علاوه بر موارد فوق طی مدت مذکور یک مورد خروج دام غیرمجاز به تعداد ۵۰۰ رأس از منطقه جنگل ابر با همکاری پاسگاه قلعه‌نو خرقان به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه طی چهارماهه اخیر چهار مورد رفع تصرف و خلع ید در حوزه شهرستان به منابع ملی بازگردانده شده است، ابراز داشت: این موارد به مساحت بیش از یک ونیم هکتار در مناطق پشت بسطام و مجن بوده است.

کشاورزیان بابیان اینکه دو مورد مانور اطفا حریق برای آمادگی بیشتر نیروها نیز اجراشده است، تصریح کرد: اگرچه گشت زنی در حوزه استحفاظی شهرستان طی ۲۴ ساعت انجام می‌شود اما از مردم درخواست داریم گزارش حریق و آسیب به منابع طبیعی را به ۱۵۰۴ تلفن امداد و جنگل اطلاع دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه چهار مورد کشفیات نیز مربوط به قاچاق چوب تاغ به میزان چهار تن نیز گزارش‌شده است، افزود: این سودجویان بابت ایجاد ضرر و زیان به منطقه بالغ‌بر دو میلیارد تومان جریمه شدند که باید گفت آسیب‌ها با این عدد و رقم‌ها جبران نمی‌شود و رفع آن نیازمند فرهنگ‌سازی از طریق کمک رسانه‌ها است.

کد خبر 5267739

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان چرای دام شاهرود جنگل ابر شاهرود ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام واکسیناسیون شیوع کرونا عکس استانها خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر

بابک نونهال در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان و به پاس گرامیداشت یوم شهادت آقا امام جعفر صادق (ع) و با تلاش عوامل زندان، گروه هسته جهادی بخشایش و خیرین مشگین شهری دو زندانی که چهار سال پیش در دو حادثه متفاوت باعث قتل دو نفر شده بودند با گذشت اولیاء دم از پای چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از اولیای دم در فرهنگ سازی صلح و سازش خاطرنشان کرد: کلیه افراد مرتبط با این پرونده اعم از اولیا دم یا وساطت کنندگان در گذشت اثبات کردند که با توسل به ائمه اطهار علیه السلام می‌توان از بالاترین حق خود که همان حق قصاص بود گذشت نمود.

دادستان شهرستان مشگین شهر بیان کرد: با احتساب این پرونده در 6 ماهه گذشته تاکنون چهار مورد گذشت از قصاص نفس در این شهرستان اتفاق افتاده است.

نونهال از شهروندان، افراد صاحب نفوذ و صلح یاران خواست؛ در سنت حسنه اصلاح ذات البین همیار و مددکار دستگاه قضایی در رفع خصومت‌ها باشند.

کد خبر 6097573

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن