Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:02:50 GMT

تحقق رشد ۴۶۱ درصدی سود خالص در شرکت سیمان ارومیه

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۵۰۲۹

تحقق رشد ۴۶۱ درصدی سود خالص در شرکت سیمان ارومیه

این شرکت از جمله شرکت های تابعه شستا در شاخص سود خالص در دو سال اخیر 461 درصد رشد داشت و توانست درسال 99 رکورد تولید از بدو تأسیس را بشکند.

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت سیمان ارومیه،عبدالمجید نیکنام جهرمی ، مدیر عامل شرکت سیمان ارومیه با اشاره به این که افزایش سود دهی و بهبود روند فروش در سیـمان ارومیـه در نتیجه رهنمودهای مدیـران عامل شرکت های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و سیمان تأمین و ایستادگی بر اصول است ، گفت : در دو سال گذشته اتفاقات بسیار مناسبی رخ داد که از جمله آنها می‌توان از افزایش 46 درصدی تولید کلینکر و 42 درصدی تولید سیمان در راستای جهش تولید و افزایش 40 درصدی فروش مقداری صادراتی در راستای ارزآوری نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سیمان ارومیه همچنین دربارۀ دیگر دستاوردهای دو سال گذشته گفت : سیمان ارومیه همچنین در بازار توانست عملکرد مناسبی داشته باشد به گونه ای که سهم بازار شرکت از 2/28 درصد به 2/73 درصد افزایش یافت. علاوه براین با توجه به رویکردهای جدید، سیمان ارومیه موفق شد افزایش نرخ بازده دارایی ها را از 38 درصد به 60 درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام را از 48 درصد به 75 درصد ارتقا دهد.
نیکنام جهرمی با اشاره به این که یکی از مهمترین سیاست های شستا و سیتا حذف فروش مدت دار و تخفیفات فروش بود، گفت: از دیگر دستاوردهای مهمی که در این زمینه به دست آمد کاهش دوره وصول مطالبات از 45 روز در سال 98 به 10 روز در سال 99 و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال 99 است.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده بوده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت سیمان ارومیه رشد 461 درصدی سود خالص سیمان ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد

پس از کاهش ۱۹ درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در چین، اپل حالا از نظر سهم بازار به جایگاه سوم رسیده است.

به گزارش دیجیاتو، آیفون بدترین عملکرد فروش را در چین از سال ۲۰۲۰ به نام خود ثبت کرده است. براساس داده‌های کانترپوینت، رقبای چینی همچون ویوو و آنر توانستند در سه‌ماهه اول سال جاری از اپل پیشی بگیرند. اپل این سه‌ماهه را با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار به پایان رساند. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار فروش آیفون در بازار چین ۱۹.۷ درصد بود.

برخلاف اپل، فروش هواوی به‌شدت افزایش پیدا کرد

برخلاف کاهش شدید فروش آیفون در چین، فروش هواوی تقریباً ۷۰ درصد در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. «ایوان لام»، تحلیلگر شرکت کانترپوینت، در یادداشتی گفت که افزایش فروش هواوی مستقیماً بر فروش آیفون در چین تأثیر گذاشته است. او اضافه کرد که اپل همچنین به‌دلیل اینکه برخی کاربران تمایل کمتری به جایگزین‌کردن موبایل‌های خود دارند، ضربه خورده است.

در کنار فروش ناامیدکننده آیفون ۱۵ و ممنوعیت‌های دولتی در چین، رشد هواوی نیز باعث دردسر جدید «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، شده است. تیم کوک در ماه مارس به چین رفت تا از جدیدترین فروشگاه اپل در شانگ‌های بازدید و در مجمع توسعه چین در پکن شرکت کند.

هواوی اخیراً سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند به نام Pura ۷۰ را عرضه کرده که دارای سیستم دوربین پیشرفته‌ای شبیه به لنز‌های سه‌گانه آیفون پرو است.

گوشی‌های جدید با قیمت پایه ۷۶۰ دلار، فرصت جدیدی را برای هواوی فراهم می‌کنند تا مشتریان چینی اپل را جذب کند. سال گذشته، این شرکت سری میت ۶۰ پرو را با هدف قراردادن خریداران آیفون ۱۵ عرضه کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود