Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس صبح امروز(چهارشنبه، ۶ مردادماه) با ویسنته ورز بنکومو رئیس انستیتو فینلای(واکسن سازی) کوبا دیدار و گفتگو کرد.

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار روابط جمهور اسلامی ایران و کوبا را عمیق و ریشه دار توصیف کرد و گفت: پیوند تاریخی و دیرینه ای میان دو کشور انقلابی ایران و کوبا وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران به کوبا به عنوان شریک راهبردی نگریسته و توسعه و ارتقای روابط در همه عرصه ها میان دو کشور به تأمین منافع ملی دو کشور کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه دو ملت ایران و کوبا تصریح کرد: تحریم ها خسارات، صدمات جبران ناپذیر و مستقیمی به مردم ایران و کوبا وارد کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کوبا طی ۶ دهه گذشته را محکوم کرده  و نسبت به قطعنامه های ضد آمریکایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد رأی مثبت داده است.

شهریاری در ادامه همکاری های سازنده میان دو کشور در نهادها و مجامع بین المللی را حائز اهمیت دانست و افزود: این تعاملات و مناسبات در برگیرنده منافع ملی و مشترک دو کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین از همکاری های گسترده دو کشور در حوزه بهداشت و درمان استقبال و تصریح کرد: همکاری سازنده و چشمگیر دو کشور در مراودات پزشکی ـ بهداشتی و واکسن، نشان از تعمیق و روابط دو کشور است که در همین راستا خرید واکسن سوبرانا ۲ و انتقال تکنولوژی ساخت این واکسن به ایران در جریان است و بر این باوریم که این همکاری ها به توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه کمک خواهد کرد.

وی از همکاری دو کشور در حوزه تولید واکسن  که نمونه موفق از همکاری دو جانبه فیمابین است، ابراز امیدواری و عنوان کرد: نگاه ایران به همکاری با کوبا در حوزه پزشکی راهبردی است.

شهریاری افزود: همکاری های پارلمانی مقدمه گسترش مناسبات دو کشور بوده و مجلس شورای اسلامی آماده است تا اقدامات لازم جهت رفع موانع احتمالی همکاری های فیمابین در زمینه های بهداشتی و پزشکی به ویژه تولید واکسن را با جدیت دنبال کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان در تشریح این دستاورد خاطرنشان کرد: امیدواریم طی ماه های آینده و با روی کار آمدن دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران، شاهد برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور باشیم.

رئیس انستیتو فینلای: کوبا تعهد دارد همکاری‌های خود برای تولید واکسن با مشارکت ایران را گسترش دهد

ویسنته ورز بنکومو رئیس انستیتو فینلای کوبا نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: سابقه دیرینه روابط دو کشور انگیزه همکاری ها در حوزه های مختلف را افزایش داده است و جامعه پزشکی و درمانی کوبا از همکاری با ایران در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی استقبال می کند.

وی افزود: در حوزه واکسن کرونا بر اساس اولویت های مشترک تعریف شده فیمابین کوبا و ایران این اراده وجود دارد تا تولید خوبی در زمینه واکسن داشته باشیم و جای بسی خرسندی است که سابقه همکاری علمی و تکنولوژی مشترک و موثری بین انستیتو پاستور ایران و کوبا منجر به مشارکت جدی در تولید واکسن فعلی شده است.

رئیس انستیتو فینلای کوبا در پایان خاطرنشان کرد: کشور کوبا این تعهد را دارد که در زمینه همکاری ها در راستای تولید واکسن با مشارکت ایران ظرفیت همکاری ها را توسعه داده و مشارکت جدی تری در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شهریاری کوبا واکسن کرونا رئیس انستیتو فینلای مجلس شورای اسلامی بهداشت و درمان اسلامی ایران میان دو کشور ایران و کوبا تولید واکسن دو کشور همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌ منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه‌های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس  همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به‌صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه‌گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد