Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از وزارت علوم، اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید، بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۶ مردادماه) با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن نور مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره امید بستر بروز استعدادهای جوان

 محمدهادی عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رییس جشنواره ضمن تشکر از میزبانی و همکاری دانشگاه الزهرا (س) در برگزاری این جشنواره گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید یکی از بسترهای مناسب برای بروز استعدادهای جوانان در این عرصه است.

وی با بیان اینکه ترغیب فعالان عرصه فیلم و عکس در دانشگاه‌ها به تولید آثار فاخر هنری در موضوعات اجتماعی به‌ویژه موضوع اعتیاد از اهداف این رویداد بود، افزود: این جشنواره در ۳ رشته فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه برگزار شد. بخش فیلم کوتاه این جشنواره شامل فیلم‌های مستند، تجربی، داستانی و انیمیشن بود. در بخش عکس نیز شرکت‌کنندگان در قالب عکس‌های هنری و اجتماعی وارد عرصه رقابت شدند.

عسگری درباره  موضوع های  این جشنواره  افزود : موضوعات آزاد این جشنواره شامل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، جهان علیه خشونت و افراطی‌گری، تهران، پایتخت ایران است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف با بیان اینکه در فاصله بین جشنواره نهم و دهم شاهد حضور گسترده فیلم سازان به‌خصوص در عرصه بین‌المللی هستیم، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره موجب تقویت دیپلماسی فرهنگی ایران در شرایط تحریم شد. امیدواریم این جشنواره استمرار داشته باشد و نقش خود را در حوزه خردورزی به خوبی ایفا کند.

آثار هنرمندان باید به جان مخاطب بنشیند

همچنین غفاری در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد اختتامیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید در سطح بین‌المللی هستیم، گفت: برگزاری چندین دوره از این جشنواره نشان‌دهنده این است که حوزه فرهنگی مسیر طویلی را در این حوزه طی کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار کردن سخت است و نیازمند توان و هنرمندی در سطح بالا است، افزود: تولیدکنندگان و اثرگذاران می‌دانند که فعالیت در این حوزه آن هم در جامعه ما با وجود اقتضائات و شرایط خاص، کار سخت و طاقت فرسایی است.

غفاری ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد دستاوردهای خوبی در این جشنواره هستیم و اگر این دستاوردها نبودند، در شرایط فعلی، رغبتی برای برگزاری دهمین دوره این جشنواره وجود نداشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه کار در عرصه هنر بدون بینش در حوزه‌های مختلف امکان پذیر نیست، گفت: تولیدات و آثار هنرمندان باید به گونه‌ای باشد که به دل و جان مخاطب بنشیند و لازمه این امر نیز، بینش و بصیرت در اغلب حوزه‌ها است.

وی در پایان ضمن تشکر از فعالان فرهنگی در ستاد وزارت علوم و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، داوران، میزبانی دانشگاه الزهرا (س) افزود: امیدواریم همچنان هنرمندان با نگاه عمیق و افق‌های تازه‌تر، این حرکت را استمرار ببخشند و جامعه علمی و دانشگاهی و کل جامعه ایران را از دستاوردهای خود بهره‌مند سازند.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره ۴۲۱ فیلم و عکس کوتاه، ۲۸۳ فیلم نامه، هزار و ۳۲۶ قطعه عکس مورد داوری قرار گرفت. همچنین به برگزیدگان اول تا سوم،‌ یک لوح تقدیر، تندیس جشنواره و وجه نقد پرداخت شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری غلامرضا غفاری دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری غلامرضا غفاری دانشجو وزارت علوم تحقیقات و فناوری غلامرضا غفاری دانشجو فرهنگی و اجتماعی وزارت وزارت علوم بین المللی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در هشتمین و آخرین اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشور به میزبانی سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، از روند تمرینات تیم بازدید بعمل آورد.

در این دیدار که با حضور رییس فدراسیون هاکی همراه بود، اسبقیان با اشاره به روند پیشرفت چشمگیر هاکی در کشور گفت: حضور دکتر قدیمی برای جامعه ورزش بطور اعم و در فدراسیون هاکی بطور اخص باعث افتخار است و از زمان حضور ایشان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در فدراسیون هاکی بودیم.

معاون وزیر ورزش افزود: نگاه وزیر ورزش نگاه یکسان به تمامی رشته‌های ورزشی است و ان‌شاءالله در صورت کسب سکو توسط تیم ملی پاداش درنظر گرفته خواهد شد.

رییس فدراسیون هاکی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر ورزش در این اردو گفت: امیدواریم تیم ملی هاکی سالنی بانوانمان با بهره‌گیری از سرمربی چینی- آمریکایی خانم جون کنت ول و تلاش بی وقفه بازیکنان و کادر فنی تیم بتواند برای نخستین بار در مسابقات آسیایی تایلند روی سکو برود.

کد خبر 6095832

دیگر خبرها

  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • مد خوب، مد بد!
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا| صعود اسماعیلی به فینال با ناک‌اوت حریف؛ سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • بوکس امید و جوانان آسیا؛ صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف