Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@22:49:18 GMT

کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۰۶۳۵

کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد

طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در نیمه شمالی در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، وزش باد شدید و گاهی رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از عصر امروز تا جمعه شب(۷ تا ۸ مردادماه) رخداد بارش پراکنده با احتمال وقوع رعد و برق در سایر نقاط استان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مدت در نیمه جنوبی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. تا شنبه (۹ مردادماه) روند کاهش نسبی دما در نواحی شمالی ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز(۷ مردادماه) با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. 

افزایش نسبی تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد همچنین افزایش تندی باد تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۸ مردادماه) سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود. 

بر اساس این پیش‌بینی‌ها تداوم ناپایداری جوی تا ساعات پایانی جمعه همراه با رشد ابرناکی و گاهی رگبار پراکنده سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌ تبع آن پراکندگی آلاینده‌ها و وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1539744

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا سازمان هواشناسی پیش بینی می شود کیفیت هوا آلاینده ها ذرات معلق تندی باد سبب کاهش خواهد شد وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان با بیان اینکه از امروز پنج شنبه در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد گفت: جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گفته وی، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (شنبه ۸ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران