Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@04:56:26 GMT

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۰۶۵۶

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

آفتاب‌‌نیوز :

طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در نیمه شمالی در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، وزش باد شدید و گاهی رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از عصر امروز تا جمعه شب(۷ تا ۸ مردادماه) رخداد بارش پراکنده با احتمال وقوع رعد و برق در سایر نقاط استان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این مدت در نیمه جنوبی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. تا شنبه (۹ مردادماه) روند کاهش نسبی دما در نواحی شمالی ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز(۷ مردادماه) با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش نسبی تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد همچنین افزایش تندی باد تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۸ مردادماه) سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود.

بر اساس این پیش‌بینی‌ها تداوم ناپایداری جوی تا ساعات پایانی جمعه همراه با رشد ابرناکی و گاهی رگبار پراکنده سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌ تبع آن پراکندگی آلاینده‌ها و وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تهران آلودگی هوا پیش بینی می شود کیفیت هوا آلاینده ها ذرات معلق تندی باد سبب کاهش خواهد شد وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق