Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در هفته دوم تیرماه، کلیپی مبنی بر برخورد نامناسب مسئولین جلسه کنکور با یک خانم باردار در فضای مجازی پخش شد. این اتفاق در یکی از حوزه‌های امتحانی تهران رخ داد. این خانم باردار به دلیل شرایط جسمی بارداری با انژیوکت سر جلسه حضور پیدا کرد. 

این خانم با وجود ارائه مستندات پزشکی خود به مسئولین جلسه، با رفتار بد مدیر حوزه امتحانی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که این مدیر علاوه بر تفتیش بدنی غیرمعمول او را به دلیل باردار بودن مورد سرزنش قرار داد. 

پس از این اتفاق، فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس، به ماجرا ورود کرد و پیگیر این اتفاق شد. در همین راستا، قاسم پور در مصاحبه با خبرنگار جنس اول گفت:  
«پیرو این اتفاق پیگیری‌هایی را از اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و حوزه امتحانی داشتیم. مسئولین مربوطه توضیحاتی داشتند مبنی بر اینکه باید افراد بیمار، مشکلشان را در سامانه ثبت می‌کردند. آنان توضیح دادند که در آزمون‌های سراسری تقلب‌هایی ممکن است زیر باندپیچی تعبیه شود و این باعث تخلف می‌شود.»
 
وی در ادامه افزود: «در گفت‌و‌گو و پیگیری‌هایی که داشتیم این مسئله را مطرح کردیم که همه ملاحظاتی که مسئولین مربوطه دارند باید اطلاع رسانی شود. تا کسانی که بیمار هستند در سامانه بیماری‌شان را ثبت کنند. در این شرایط که اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص داده نشده‌است، اگر فردی این کار را انجام نداده‌باشد، مستحق برخورد نامناسب نیست.»

قاسم‌پور با اشاره به درنظر گرفتن شرایط بارداری مادران متقاضی گفت: «خانمی که مطرح می‌کند باردار است، شرایط جسمی خاصی دارد و وارد آزمون سراسری می‌شود، استرس مضاعفی نسبت به دانش آموزان دیگر به دلیل شرایط جسمی‌اش تحمل می‌کند. بنابراین، نیازمند برخورد توام با آرامش از سوی مسئولین است و مسولین برگزاری آزمون مکلف هستند شرایط آرامی را برقرار کنند نه اینکه موجب افزایش استرس آنان شوند. اگر تمام این ملاحظاتی که مربوط به امکان تقلب زیر باند و آنژیوکت وجود داشته‌باشد نیز، دلیل نمی‌شود که با این خانم برخورد نابه‌جا شود.»
 
رئیس فراکسیون زنان مجلس، در ادامه اظهار داشت:  «نکته اصلی بین ما و مسئولین مربوطه، رفتار نامناسب مدیر حوزه امتحانی بود که آنان این مسئله را پذیرفتند. هم‌چنین تاکید کردند که مدیر حوزه امتحانی در شرایطی که فرد استرس و التهاب داشته‌ و شرایط جسمی مناسبی نداشته‌است، نتوانسته فضا را مدیریت کند. هم‌چنین، تخلف دیگر این بود که مدیر راکت بازرسی نداشته‌است و آموزش و پرورش این مسئله را نیز پیگیری می‌کند. » 

قاسم‌پور به اقداماتی که باید در راستای پیشگیری از این برخوردها صورت بپذیرد، اشاره داشت و گفت: «با سازمان سنجش نیز مکاتباتی داشتیم که هر آنچه برای برگزاری آزمون‌ها، لازم است رعایت شود را از  قبل به همه دانش آموزان اطلاع دهند، تا با استرس و التهاب مواجه نشوند. به خصوص، شرایط افراد بارداری که در آزمون‌‌های کارشناسی، ارشد و دکتری شرکت می‌کنند، باید لحاظ شود.»
 

وی در پایان افزود: «خود فرد شکایت کرده‌است و فرایند شکایت طی می‌شود. ما و آموزش و پرورش نیز پیگیر تخلفی که از ناحیه مدیر اتفاق افتاده‌است، هستیم. تخلف مدیر که نتوانسته جلسه را مدیریت کند از سوی آموزش و پرورش پذیرفته شده‌است و بر سر این اتفاق نظر وجود دارد. تا این زمان یک سری گزارشات مانند فیلمی که دوربین‌های حوزه امتحانی ضبط کردند را ارائه کردند و نشان دادند. ما نکات دیگر را نیز مطرح کردیم و منتظر اقدامات لازم آنان هستیم.»

منبع: الف

کلیدواژه: آموزش و پرورش حوزه امتحانی شرایط جسمی قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

انتقادی که با پاسخ سریع از سوی بانک مرکزی همراه شد؛ قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم و در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

 

دیگر خبرها

  • حمله به امین منوچهری و زورگیری: بارها در اتوبان چمران این اتفاق رخ داده؛ پیگیری نمی‌کنم چون فایده ندارد! + عکس
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد