Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:31:25 GMT

افزایش تولید واکسن برکت از هفته دوم مرداد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۱۸۵۲

افزایش تولید واکسن برکت از هفته دوم مرداد

«مینو محرز» سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تزریق عمومی این واکسن، بیان کرد: ما واکسن‌ها را تحویل وزارت بهداشت دادیم، تزریق آن‌ها در دست وزارتخانه است و خارج از حوزه این وزارتخانه تزریقی انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: واکسن برکت تا الان روی افراد ۱۸ سال به بالا مطالعه می‌شده، اما الان در حال تهیه‌ی پروپوزالی هستیم که واکسن را برای افراد زیر ۱۸ سال هم مطالعه کنیم، مجوز که بگیرد، بقیه‌ی مراحل هم انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرز افزود: چون در هر حال باید مدارس هم فعالیت‌شان را مطابق قبل از سر بگیرند. آمریکا و اروپا هم اول مطالعه‌ی واکسن را بر روی افراد بالای ۱۸ سال انجام دادند و بعد از موثر بودن پروژه، شروع به مطالعه‌ی گروه سنی پایین‌تر کردند.

سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت گفت: اخیرا یک میلیون واکسن را به وزارت بهداشت تحویل دادیم، الان هم تعدادی دیگر تحویل داده شده و از هفته دوم مرداد ماه میزان تولید خیلی بالاتر خواهد رفت و در واقع در هفته به چند میلیون دز خواهد رسید.

محرز افزود: واکسن برکت دو کارخانه دارد که یکی صنعتی و دیگری نیمه صنعتی است، کارخانه‌ی صنعتی که راه بیفتد به هفته‌ای ۲ میلیون دز واکسن خواهیم رسید.

وی در مورد رژیم غذایی و دارویی بعد از تزریق واکسن ادامه داد: مردم به اطلاعات فضای مجازی در مورد این موارد اصلا توجه نکنند، با توجه به اینکه باید قبل و بعد از تزریق واکسن حتما از ماسک استفاده کنند، نیازی به استفاده از دارو یا مواد غذایی خاصی بعد از تزریق هم ندارند.

محرز افزود: فقط اگر دچار تب یا سردرد شدند از یک مسکن معمولی استفاده کنند و اگر داروی خاصی روزانه مصرف می‌کنند بعد از واکسیناسیون همچنان مصرف دارو را ادامه دهند، تنها نکته‌ی مهم این است که چون درگیر جهش‌های مختلف ویروس هستیم حتما از ماسک استفاده کنند، چون  احتمال ابتلای مجدد وجود دارد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مینو محرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مینو محرز ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مینو محرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

دیگر خبرها

  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان