Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته امروز اخبار دادگستری استان کرمان می‌خوانیم.

بازدید موحد از شرکت تولید فرش و دست بافته‌های عشایری در بافت

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان سفر دو روزه به شهرستان بافت، از شرکت کارگاه تولید فرش و دست بافته‌های عشایری این شهرستان که با حمایت دستگاه قضایی راه اندازی شده است، بازدید و بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدالله موحد در این بازدید از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی بازدید کرد و گفت: اشتغال در حوزه صنایع دستی یکی از مهمترین زمینه‌های اشتغال زایی همراه با حفظ هنر‌های سنتی و تاریخی این سرزمین است که پیشینه تاریخی و غنای هنر ایران را به دنیا معرفی می‌کند.

او بیان کرد: دستگاه قضایی برای سیاست‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی پشتیبانی‌های لازم و قانونی از واحد‌های تولیدی را در دستور کار دارد.

موحد افزود: برمبنای نیاز‌های جامعه در حوزه اشتغال و اقتصاد، ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در مرکز استان کرمان تشکیل شده و به صورت فعالانه در حال ادامه کار است.

محمودی مدیر شرکت فرش دستباف فیروزه سمنگان نیز گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر با سازماندهی این شرکت در سطح شهرستان بافت و روستا‌های اطراف مشغول به بافت گلیم و دست بافته‌های عشایری هستند و در برنامه است که ایجاد اشتغال این واحد به ۶۰۰ نفر افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه این شرکت در شهرستان سیرجان نیز با ۸۰۰ بافنده در حال فعالیت است، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود، رنگرزی و سرویس فرش‌ها نیز در این واحد راه اندازی شود که این اقدام پس از طی روال اداری مربوطه انجام خواهد شد.

محمودی گفت: مواد اولیه این کارگاه از جمله پشم مورد نیاز نیز از خود منطقه تامین شده و از رنگ‌های گیاهی برای تولید این کالا استفاده می‌شود و طیف رنگ‌های مورد استفاده نیز مخصوص خود شرکت است.

او تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر بافندگان در منازل خود مشغول به بافت هستند و از ایجاد کارگاه‌های متمرکز خودداری شده و در صورت رفع این بیماری، کارگاه‌های متمرکز نیز در شهرستان بافت راه اندازی خواهد شد.

محمودی بیان کرد: شرکت فرش دستباف فیروزه سمنگان تاکنون در سطح استان زمینه اشتغال بالغ بر یک هزار نفر را فراهم کرده است.

افتتاح ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب در بافت

رئیس کل دادگستری استان کرمان، عدالت را مولفه ارزشمندی برای جامعه اسلامی دانست و گفت: یکی از ابعاد مهم سند تحول دستگاه قضایی، مردمی بودن این دستگاه است.

یدالله موحد در آئین افتتاح ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت، ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک عید غدیر خم با اشاره به اینکه عید سعید غدیرخم عیدالله اکبر است و در فرهنگ تشیع از جایگاه بسیار والایی برخوردار است، گفت: در سال دهم هجری قمری و در جریان آخرین حج پیامبر عظیم الشان اسلام به تعبیر مفسران بزرگ اهل تشیع آیه شریفه ۶۷ از سوره مائده بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد تا ایشان امر بسیار مهم و سرنوشت سازی را برای جهان اسلام ابلاغ کنند.

او تصریح کرد: در این روز پیامبر اکرم (ص) تمامی افراد حاضر را فراخواندند تا همه ببینند و فرمودند "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" و در این روز بود که خداوند نعمت خود را بر مسلمانان تمام کردند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: هنوز جمعیت متفرق نشده بودند که آیه سوم سوره مبارکه مائده " اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً " نازل شد که به آیه اکمال دین معروف است و سپس مردم به امام علی (ع) تبریک گفتند.

موحد افزود: متاسفانه آنگونه که شایسته است که به عید بزرگ غدیر پرداخته نمی‌شود.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردمی بودن سند تحول قضایی دارای ابعاد مختلفی است و مهمترین بُعد آن مبتنی بر این است که کارگزاران عدالت در هر پست، منصب و جایگاهی خود را خدمتگزار مردم بدانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: تمامی امکانات و تجهیزات اداری از بیت المال تامین شده است و کارگزاران عدالت برخواسته از بطن جامعه هستند و فرزندان این ملت به شمار می‌روند که خود را مکلف کرده اند تا خدمتگزار مردم و حافظ آرمان‌های شهدا باشند.

موحد افزود: هر یک از اقشار جامعه با هر جایگاه، دیدگاه و با هر وضعیت فرهنگی و اقتصادی باید به این باور برسند که دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه امنی برای آن‌ها است و با ورود به مراجع قضایی احساس امنیت کنند.

او تصریح کرد: بُعد دیگر جنبه مردمی بودن سند تحول قضایی این است که مشارکت مردم در اجرای عدالت جلب شود و دستگاه قضایی بتواند از تمام ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های مدنی واجتماعی استفاه کند تا از دعاوی، اختلافات و جرائم پیشگیری شود و این امر جز با مشارکت مردم تحقق پذیر نخواهد بود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: در مواردی که دعاوی شکل می‌گیرد و جرمی به وقوع بپیوندند باید برای رسیدگی و حل اختلافات از ظرفیت‌های مدنی و نهاد‌های حاکمیتی استفاده شود که شورا‌های حل اختلاف و مصلحین و حکمین قرآنی در این زمینه شکل گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: دعاوی مهم باید به دستگاه قضایی وارد شده و از ورود پرونده‌ها و اختلافات حوزه‌های ملکی، ارث، خانوادگی و. به دادگاه‌ها جلوگیری شود.

موحد به حضور رییس قوه قضاییه در بند تکفیری‌ها اشاره و بیان کرد: مردمی بودن به این معنا است که در کنار مردم باشیم و با مردم حرکت و مشکلات و درد‌های مردم را درک کنیم و هر آنچه در توان داریم را برای کمک به مردم به کار گیریم.

او با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در قوه قضاییه آغاز شده و نور امیدی در دل مردم تابیده است، افزود: تمامی اجزای حاکمیت باید خود را خدمتگزار مردم و در کنار مردم ببینند و سند تحول قضایی و مدیران قضایی کشور نیز این مسیر را طی می‌کنند تا مردم باور کنند که این دستگاه مربوط به خودشان است و در آن زمان است که قدردان این دستگاه خواهند بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به توسعه فیزیکی انجام شده در دستگاه قضایی استان کرمان، عنوان کرد: ساختمان شهید قدوسی با حضور ویدئو کنفرانس ریاست وقت قوه قضائیه و نیز ساختمان دادسرای شهربابک در سال جاری افتتاح شده است.

او گفت: روند اجرایی ساختمان‌های دادگستری رابر و ارزوئیه نیز در دست تکمیل است و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این ساختمان‌ها خواهیم بود.

موحد افزود: ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت در زمینی به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع، در سه طبقه و با یک هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا احداث شده است.

او تصریح کرد: کار احداث ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب بافت از بهار ۹۷ آغاز شده و این ساختمان با صرف چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی احداث به بهره برداری رسیده است.

لزوم تحت پوشش قرار گرفتن تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: انجمن‌های حمایت زندانیان باید به سوی فعالیت‌های دارای درآمد‌های پایدار حرکت کنند.

یدالله موحد در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شهرستان بافت، گفت: حمایت‌های انجمن‌های حمایت زندانیان از خانواده‌های نیازمند دارای دو بعد مادی و معنوی است و با توجه به پائین بودن مستمری‌های پرداختی از سوی نهاد‌های حمایتی به خانواده‌ها لازم است که در صورت تحت پوشش قرار گرفتن این خانواده‌ها از سوی نهاد‌های حمایتی، کمک‌های انجمن نیز تداوم یابند.

او سفر‌های زیارتی را یکی از حمایت‌های معنوی انجمن حمایت زندانیان از خانواده زندانیان نیازمند دانست و افزود: فعالیت‌های آموزشی و تربیتی نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی شهرستان به منظور توسعه ایجاد درآمد‌های پایدار و افزایش کمک به خانواده زندانیان نیازمند تاکید و بیان کرد: انجمن‌های حمایت از زندانیان در سطح کشور طرح‌های متنوعی را اجرایی کرده اند که می‌توان از این تجربیات برای سایر استان‌ها نیز استفاده و کمک‌های بیشتری را به خانواده‌های زندانیان اهدا کرد.

موحد گفت: تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند در شهرستان بافت تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان قرار گرفته اند که جای تقدیر دارد.

او عنوان کرد: پیگیری‌های لازم برای تامین مکان مناسب برای انجمن حمایت زندانیان از سوی دستگاه قضایی و اداره کل زندان‌ها انجام خواهد شد و تاکنون نیز ۸۶ میلیون تومان در این راستا پرداخت شده است.

بازسازی مناطق سیل زده بافت باید با قوت بیشتری دنبال شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان با حضور در مناطق سیل زده شهرستان بافت بر تسریع در خدمات رسانی به مردم و حل مشکلات آن‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است که اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه با قوت و سرعت بیشتری دنبال شده و امکانات و تجهیزات متناسب با ابعاد سیل اخیر و خسارت‌های وارده تامین و به کارگیری شود.

یدالله موحد در سفر دو روزه به شهرستان بافت ضمن بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان از جمله دهستان کیسکان، تلخه چار، باغ فخروییه و خوشکار عنوان کرد: مسائل و مشکلات مردم سیل زده باید در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شود.

او بر بهره گیری از ظرفیت‌های بیمه‌ای به منظور جبران خسارت‌های وارده به جان و منازل مسکونی مردم سیل زده نیز تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان کرمان با تمام امکانات خود آماده پشتیبانی از فعالیت‌های خدمات رسانی به سیل زدگان و نیز رفع مشکلات حقوقی و قضایی مردم مناطق سیل زده است.

او با اشاره به تشدید خسارت‌های سیل اخیر به دلیل اقدامات غیر فنی و غیر اصولی از جمله معدنکاری، گفت: مدیران و مسئولان این بخش‌ها نیز باید برای جبران خسارت‌های وارده به مردم اقدامات لازم را مبذول دارند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر بازگشایی هرچه سریعتر مسیل‌های این شهرستان تاکید کرد و افزود: در صورت قصور و کوتاهی در این بخش و وقوع بارش و سیل‌های مجدد، شاهد افزایش خسارت‌های جانی و مالی برای مردم منطقه خواهیم بود و از این رو لازم است که این اقدام در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

موحد تاکید کرد: تیم‌های فنی نیز باید مشخصات فنی پل‌های واقع در مسیر عبور سیلاب را بررسی و هرگونه ایرادات این بخش را با سرعت رفع کنند تا از تشدید خسارت‌ها در حوادث احتمالی آینده جلوگیری شود.

او بیان کرد: لازم است که لیستی از وظایف ادارات به منظور حل مشکلات مردم سیل زده تهیه و در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد تا به این نهاد‌ها ابلاغ و با هر گونه ترک فعل در این زمینه با جدیت برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در قانون بستر و حریم رودخانه‌ها مشخص شده و لازم است که مسیر‌های عبور سیل از وجود هرگونه موانع و مستحدثات پاکسازی شود تا از تشدید خسارت‌های سیل‌های احتمالی در آینده جلوگیری شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه با تعدادی از خانواده‌های جانباختگان سیل اخیر دیدار و گفت و گو کرد.

بر اثر حادثه سیل بسیار وسیع طی سه روز متوالی از روز ۲۴ تیرماه امسال بیش از ۴۰ روستای بافت درگیر سیل شدند و از آن خسارت دیدند.

خسارت اولیه این حادثه ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۱۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه کشاورزی است.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کرمان قراردارد و سیل اخیر در این شهرستان علاوه بر خسارت‌های اعلام شده، جان پنج نفر از مردم این منطقه را گرفت.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان وقوع سیل رئیس کل دادگستری استان کرمان دادسرای عمومی و انقلاب انجمن حمایت زندانیان زندانیان نیازمند مناطق سیل زده ساختمان جدید دستگاه قضایی شهرستان بافت او تصریح خانواده ها مردمی بودن راه اندازی سند تحول خسارت ها سیل اخیر نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی