Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:01:53 GMT

پس از بحران چهار ساله سفیر قطر در مصر تعیین شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۴۳۱۴

پس از بحران چهار ساله سفیر قطر در مصر تعیین شد

به گزارش ایرنا از رسانه‌های قطری، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، «سالم بن مبارک بن شافی آل شافی» را به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار قطر این کشور در مصر تعیین کرده است.

دیوان امیری قطر همچنین اعلام کرد که در احکامی جداگانه «شیخ محمد بن ناصر بن جاسم آل ثانی»، «علی یوسف عبدالرحمن الملأ» و «خالد محمد زابن آل زابن الدوسری» نیز به ترتیب به عنوان سفیران قطر در ترکیه، قبرس و لیبی منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط قطر و مصر که حدود ۴ سال در همه زمینه‌ها قطع بود، دو کشور در اسفندماه ۹۹ و پس از انجام مذاکرات فشرده در کویت برای از سرگیری روابط و فعالیت سفارتخانه‌ها در سطح کاردار توافق کردند.

در آن زمان اعلام شد قطر و مصر برای از سرگیری فعالیت سفارتخانه‌ها در قاهره و دوحه به توافق دست یافتند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه قطر نیز چند روز پیش در خصوص روابط کشورش با قاهره گفته بود: تغییری در روابط قطر-مصر ایجاد شده و معتقدم که به طور کلی این تحول گام بسیار مثبتی در مسیر برقراری ثبات در منطقه است.

سران شورای همکاری خلیج فارس در چهل و یکمین نشست خود که ۱۶ دی ماه ۹۹ در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه میان اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به اختلاف های خود با «دوحه» پایان دادند.

بحران روابط میان مصر در کنار عربستان، امارات، و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ۹۶  آغاز شد.

مصر و سه کشور دیگر از همان زمان با زدن اتهام های گوناگون به دوحه از جمله حمایت از تروریسم، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با قطر قطع و دوحه را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کردند.

قطر نیز با رد اتهام های مطرح شده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به کوشش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

برچسب‌ها تمیم بن حمد آل ثانی قطر مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تمیم بن حمد آل ثانی قطر مصر تمیم بن حمد آل ثانی قطر مصر آل ثانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی