Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@01:08:07 GMT

بزرگترین کتابخانه شمال کشور در گیلان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۶۲۸۰

بزرگترین کتابخانه شمال کشور در گیلان افتتاح شد

به گزارش ایرنا، سرانه فضای مطالعاتی در استان گیلان هم اکنون ۲۷ هزارو ۵۰۰ متر مربع است که با افتتاح کتابخانه مرکزی رشت به به مساحت هشت هزار و ۲۰۰ متر مربع با ۲۷درصد افزایش به ۳۵هزار۷۰۰متر مربع خواهد رسید.

در این کتابخانه مرکزی ۵۰خدمت مطالعاتی به عموم مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی ارائه می شود.
 کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگ ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۲۰۰مترمربع، دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تاتر،سالن های جلسات، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، بخش ویژه گویا و بریل ویژه نابینایان، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل مادر و کودک، بخش ویژه سالمندان، بخش نگهداری نسخ خطی و چاپ سنگی، بخش دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی، گالری نمایشگاهی، بخش نجوم(آسمان نما)، بخش ویژه مطالعه محققان(vip) ، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی و بازسازی کتابها و کافه کتاب و نمازخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عملیات احداث این پروژه در سال ۱۳۸۳ آغاز شده و در حال احداث و تکمیل است. این کتابخانه بزرگ تاکنون با هزینه ای بالغ بر۵۴۵ میلیارد ریال به۹۰درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و برای بهره برداری کامل از سازه این پروژه به ۱۵میلیارد اعتبار دیگر نیز نیاز می باشد. 
بهره برداری کامل از این پروژه بزرگ فرهنگی شمال کشور پس از تحویل کامل از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان بهره بردار و پس از تجهیز امکانات کتابخانه ای و تأمین منابع(کتاب) از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به انجام می‌رسد.

برچسب‌ها رشت نهاد كتابخانه های عمومی کشور محمدباقر نوبخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت نهاد كتابخانه های عمومی کشور محمدباقر نوبخت رشت نهاد كتابخانه های عمومی کشور محمدباقر نوبخت بخش ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام‌ کرد: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اسپری شیمیایی و بهداشتی در شهرستان تویسرکان آماده راه‌اندازی و افتتاح است.

احمد شانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو، با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این طرح، همزمان فاز دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی‌ از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت استان، مجموعه اصلی این واحد تولیدی در استان البرز فعال است و طرح توسعه این کارخانه در استان همدان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است