Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی قربانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور کمک به تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام روستاها توسط دهیاری‌ها همه ساله از محل اعتبارات در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها براساس ماده ۵۸ قانون دهیاری‌ها در راستای کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی مساعدت می شود.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۱۳۹۹ اعتباری بیش از هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به دهیاری ها اختصاص یافت که منجر به تکمیل و اجرای ۲۵ هزار پروژه عمرانی و خدماتی در روستاها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: همچنین هر ساله در ۲ بازه زمانی دهه فجر و هفته دولت پروژه‌های متوسط و بزرگ مقیاس عمرانی و خدماتی توسط دهیاری ها در این ایام از محل اعتبارات ملی، استانی و دهیاری ها افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.

قربانی افزود: بر این اساس در دولت یازدهم و دوازدهم ۸۱ هزار و ۶۷۳ پروژه با اعتبار ۹۱ هزارو  ۶۶۸ میلیارد ریال اجرا شد.

 بهره‌گیری از ظرفیت آی تی در توسعه روستایی کشور

 قربانی گفت: در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت آی تی در توسعه روستایی کشور برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سامانه جامع دهیاری‌های کشور به منظور بهره‌گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات ای آتی در ارائه خدمات و تقویت نظارت و شفاف سازی عملکرد دهیاری ها در حوزه‌های امور مالی و بودجه، صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

وی افزود: در این خصوص همچنین می‌توان به راه‌اندازی داشبورد اطلاعات مالی دهیاری ها با ثبت اطلاعات ۳۴هزار و ۵۷۷دهیاری با پوشش ۹۸ درصدی اشاره کرد.

قربانی ادامه داد: ابلاغ استانداردهای نرم‌افزاری مالی و فناوری دهیاری ها به استانداری‌های سراسر کشور، راه‌اندازی و استقرار سامانه نظارت بر پروژه های عمرانی و دهیاری و همچنین بهره‌گیری از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به منظور برنامه‌ریزی بهینه و توزیع مناسب امکانات و ماشین‌آلات دهیاری‌ها از دیگر موارد بهره‌گیری از ظرفیت آی تی در توسعه روستایی کشور محسوب می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: به منظور برنامه‌ریزی هوشمند و مدیریت بهینه منابع بر پایه اطلاعات قابل اتکا با بهره‌گیری از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) بیش از ۲۰ لایه نقشه موضوعی در زمینه های تخصصی و مورد نیاز دهیاری‌ها مشتمل بر جمعیت، خانوار، تعداد ماشین‌آلات، اطلاعات دهیاران، پایگاه‌های آتش نشانی، وضعیت مدیریت پسماند و سایر موارد مرتبط تولید و برش ها و لایه‌های استانی از این اطلاعات از طریق آموزش و همکاری با استانداری ها تهیه شده است.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا توسعه روستایی علی قربانی اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا توسعه روستایی علی قربانی اختصاصی ایرنا توسعه روستایی علی قربانی اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴