Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:55:38 GMT

پخت و توزیع غذای گرم به تعداد ۵ هزار پرس در تبریز

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۶۷۰۸۸

پخت و توزیع غذای گرم به تعداد ۵ هزار پرس در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه امامت تبریز، سرهنگ حسین پور اسماعیل ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، در توصیف واقعه غدیرخم، افزود: غدیر تنها یک واقعه تاریخی و یا بخشی از زمان یا قطعه‌ای از زمین نیست، بلکه غدیر جریان زلال طهارت توحیدی در سراسر تاریخ و درخشش هدایت خداوندی در گستره جهان هستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی غدیر را میزان سنجش عبودیت خدا و اطاعت از رسول خدا دانست و گفت: غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت الهی هست، که نه فراموش شدنی است و نه کهنه شدنی، بلکه ماندگار، پویا و زندگی ساز است.

فرمانده سپاه امامت تبریز با بیان اینکه غدیر تجلی ولایت و رکن حیات معنوی انسان است، افزود: ما به ولایت امیرالمومنین علی (ع) همان قدر نیازمندیم که موجودات زنده به آب نیازمند هستند. پس اگر این جریان حیات بخش از ما جدا شود حیات معنوی ما محکوم به فنا است.

وی ادامه داد: در اصل غدیر، گواه راستین رسوایی دنیا پرستانی است که دین، شرف، زهد و انسانیت را در مسیر هوای نفسانی قربانی کردند و شاهد گویایی از مظلومیت شیعیان امیرالمؤمنین (ع) در طول تاریخ است.

پور اسماعیل ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیرخم، از جمله‌ی برنامه‌های شاخص سپاه ناحیه امامت تبریز در دهه‌ی امامت و ولایت را برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در شهر باسمنج، برگزاری مراسم پیاده روی کاروان شادی غدیر از محل پارک مهر ولایت شهرک اندیشه به طرف امامزاده سید محمد کججانی، مراسم جشن غدیر در گلزار شهدای بخش خسروشاه و پارک اندیشه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و کاروان‌های شادی در حوزه‌ها و برگزاری مراسم گرامیداشت در سطح پایگاه‌های مقاومت و همچنین پخت و توزیع غذای گرم به تعداد ۵ هزار پرس در بین نیازمندان منطقه بیان کرد.

کد خبر 5268740

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه عاشورا تبریز غذای نذری ویروس کرونا عید غدیر خم آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا بوشهر اردبیل گرگان عکس استانها شیوع کرونا ایلام غدیر خم جشن عید غدیر واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود، گفت: از سال ۷۸ تا به حال به تعداد نمایندگان اضافه نشده است. در حال حاضر جمعیت کشور به ۸۶ میلیون نفر رسیده، اما هنوز این حق قانونی یعنی افزایش تعداد نمایندگان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه این قبیل طرح‌ها به هر دلیلی در دوره‌های قبل رد می‌شد، ادامه داد: متاسفانه یک بی‌عدالتی با افزایش جمعیت در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده که باید حتماً با افزایش تعداد نمایندگان برطرف شود.

صباغیان تاکید کرد: در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که سه نماینده دارند این در حالیست که در یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان ۴۵ هزار نفر جمعیت و یک نماینده دارد. کجای آن عدالت است؟

وی این مساله را سبب حاکم شدن بی عدالتی محض در توزیع نمایندگان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: همه می‌دانیم نمایندگان نقش بالایی در پیگیری رشد و توسعه و توزیع عدالت دارند. در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با ۶ شهرستان و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و یک نماینده داریم که عدالت نیست. 

این نماینده مردم بسیاری از بی‌عدالتی‌ها را ناشی از عدم توزیع عادلانه نمایندگان خواند و تصریح کرد: در مبحث توزیع نمایندگان سه شاخص جمعیت، محرومیت و وسعت مدنظر قرار دارد. هر فردی هم در رابطه با این مسئله اعتراض داشته با این شاخص‌ها مستدل و دقیق به آنها پاسخ داده شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت