Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، این گروه که شامل ۲۵۰۰ نفر است به طور موقت در پایگاه‌ نظامی "فورت لی" اسکان داده خواهند شد تا زمانی که به روند صدور ویزای ویژه مهاجرتی برای آنها رسیدگی شود.

نگرانی از رها کردن این مترجمان پس از خروج نیروهای آمریکایی و تهدید جانی متوجه آنها از سوی طالبان و گروه‌های شبه‌نظامی، یکی از چالش‌های اصلی پنتاگون توصیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح اعطای ویزای ویژه مهاجرتی که به اس.آی.وی شهرت یافته و از سال ۲۰۰۹ صدور آن آغاز شده به افرادی که با دولت آمریکا و نیروهای تحت رهبری این کشور در افغانستان کار می‌کرده‌اند، وعده رسیدگی سریع و ویژه به درخواست مهاجرت و اقامت در خاک آمریکا می‌دهد.

با بالاگرفتن حملات طالبان در چند ماه اخیر و همزمان با آغاز رسمی خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، تهدیدهای جانی علیه آن دسته از افغان‌ها که با نیروهای آمریکایی همکاری می‌کردند، افزایش یافته است.

در خلال فرآیند بررسی ویزای اقامتی و معاینات پزشکی این گروه در پایگاه نظامی فورت لی در ایالت ویرجینیا (۳۷۰ کیلومتری واشنگتن) اسکان خواهند یافت.

همزمان روز پنجشنبه، ۲۹ ژوئیه، کنگره آمریکا در همین رابطه یک میلیارد دلار بودجه در اختیار دولت جو بایدن قرار داد.

هفته گذشته هم یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت حدود ۲۰ هزار تقاضای دیگر همچنان در حال بررسی است که حدود نیمی از آنها هنوز در مرحله نخست رسیدگی به درخواست خود هستند.

مایک جیسون، از فرماندهان سابق نیروهای آمریکا در افغانستان به بی‌بی‌سی گفت رفت و آمد در مناطق تحت کنترل طالبان برای افغان‌هایی که با دولت آمریکا کار کرده‌اند و مدارک هویتی مرتبط با آن را باید به همراه داشته باشند، «خطر جانی» جدی برای آنها در پی دارد: «ما از این افراد می‌خواهیم که مدارک اس.آی.وی را همیشه همراه خود داشته باشند» و این «در جیب داشتن مدارک در حقیقت اعتراف آشکار به این است که شما با آمریکایی‌ها کار کرده‌اید».

انجمن غیردولتی «هیچ کس نباید جا گذاشته شود» (No One Left Behind) برآورد کرده است که تاکنون ۳۰۰ نفر از مترجمان افغانی که با ارتش و دولت آمریکا در افغانستان کار کرده‌اند، کشته شده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا