Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش نیویورک تایمز، بر اساس یک گزارش داخلی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) منتشر شده، گونه دلتای کرونا به مانند آبله مرغان مسری بوده و حتی می‌تواند به راحتی از طریق افراد واکسینه شده نیز به مانند افرادی که واکسن نزدند، منتقل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در گزارش مرکز کنترل و پشیگری بیماری آمریکا آمده است عفونت در این گونه کرونا در آمریکایی‌های واکسینه شده نیز می‌تواند به مانند افراد واکسینه نشده به راحتی منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است گونه دلتای کرونا سرایت بیشتری دارد و احتمال بیشتری دارد که بتواند ایمنی ایجاد شده از سوی واکسن را شکسته و سبب ایجاد بیماری شدیدتری نسبت به دیگر گونه‌های شناخته شده کرونا شود.

«روشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا روز سه شنبه تأیید کرد افراد واکسینه شده به همان میزان افراد واکسینه نشده، گونه دلتا را در بینی و گلوی خود حمل کرده و به همان سرعت آن را منتقل کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، حال این سند داخلی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نمایی وسیع‌تر و ترسناک‌تر در خصوص این گونه کرونا می‌دهد. بر اساس این سند که نسخه‌ای از آن به دست نیویورک تایمز رسیده، گونه «دلتای کرونا» قابلیت انتقال پذیری بالاتری نسبت به ویروس‌هایی دارد که سبب بیماری‌های مرس (نشانگان تنفسی خاورمیانه)، سارس، ابولا، سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی و آبله می‌شوند و به مانند آبله مرغان مسری است.

این سند اعلام می‌دارد که گام فوری بعدی آن است که اذعان کنیم جنگ (با ویروس) تغییر کرده است. این سند می‌گوید حتی توصیه‌های کنونی نیز ممکن است کافی نباشد و بخاطر انتقال پذیری بالای این گونه و با توجه به پوشش واکسیناسیون، استفاده جهانی از ماسک امری ضروری است.
طبق اعلام نیویورک تایمز، اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد در هفته ۳۵ هزار مورد علائم عفونی بیماری در میان ۱۶۲ میلیون آمریکایی واکسینه شده مشاهده شده است.

همچنین بر اساس این سند، گونه دلتای کرونا باعث تولید ویروس در مجاری تنفسی به میزان ده برابر افرادی می‌شود که به گونه آلفای کرونا مبتلا بودند که این نشانگر سرایت پذیر‌تر بودن این ویروس است.

پربیننده ترین واکسن خاصی برای معلمان مطرح نیست غذا‌هایی که به بازسازی غضروف کمک می‌ کند نمکی: قرار نبود واکسن بیاوریم، مجبور شدیم واکسیناسیون افراد بالای ۳۵سال تا آبان ماه تکمیل می شود تاثیرات مصرف روزانه قهوه بر مغز

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا مرکز کنترل و پیشگیری نیویورک تایمز بیماری آمریکا افراد واکسینه دلتای کرونا واکسینه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت