Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولایت هرات افغانستان در روزهای اخیر شاهد حملات گسترده طالبان بوده و چندین ولسوالی این ولایت نیز توسط گروه طالبان سقوط کرده است.

همزمان با گسترس ناامنی ها در هرات، نیروهای مقاومت مردمی به رهبری «اسماعیل خان»، از رهبران جهادی افغانستان در همکاری با نیروهای امنیتی نبرد با طالبان را آغاز کرده اند.

در همین راستا، «سید طاها صادق»، نماینده مردم هرات در مجلس افغانستان و فرزند اسماعیل خان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جزئیاتی درباره تحولات هرات ارائه کرده است که متن کامل این گفتگو را در ادامه مشاهده می کنید:

طالبان هر روز در شرایط سخت تری قرار می گیرند

«سید طاها صادق» اظهار داشت: از ۲۰ روز پیش حملات طالبان در هرات افزایش یافت و چندین ولسوالی به دست گروه طالبان افتاد اما دشمن اخیرا در چندین منطقه تلفات بسیار زیادی متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان در ولسوالی «کرخ» حملات بسیار گسترده ای داشتند که باعث تلفات زیاد گروه طالبان شد و آنها پا به فرار گذاشتند. همچنین در دو نقطه از ولسوالی «گذره» هم حملات شدیدی را داشتند که باعث تلفات زیادی شد.

نماینده هرات در مجلس افغانستان بیان داشت: هماهنگی میان نیروهای امنیتی و نیروهای امنیتی باعث شد در کنار اینکه تلفات زیادی به دشمن وارد شود، آنها از مواضع خود عقب نشینی کنند.

وی افزود: هر روزی که پیش می رود طالبان در شرایط سخت تری قرار می گیرند و نیروهای مردمی در سطح بالاتری در کنار نیروهای امنیتی می ایستند که این امر موجب ترس و تشویش در میان طالبان شده است.

سید طاها صادق عنوان کرد: در مجموع کل کشور ما در حالت بحران و جنگ قرار دارد و هرات هم از این امر مستثنا نیست، ولی الحمدلله روحیه بسیار بالا است؛ نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی روحیه خود را دوباره باز یافته اند و تجدید قوا صورت گرفته است و انشاالله آهسته آهسته به طرف بازپس گیری ولسوالی ها می رویم تا دوباره هرات به حالت نرمال و عادی برسد.

وی همچنین درباره بازپس گیری گذرگاه های مرزی تصرف شده توسط طالبان گفت: طبیعتا روی گذرگاه های «اسلام قلعه» و «تورغندی» برنامه هایی وجود دارد؛ زمان خواهد برد تا تمام مناطق از دست رفته را دوباره به دست بیاوریم و انشاالله دوباره مناطق را از اشغال خارج خواهیم کرد.

طالبان باوری به صلح ندارند

نماینده مردم هرات در مجلس افغانستان درباره مذاکرات صلح افغانستان در دوحه نیز بیان داشت: شاید کاملا نتوانیم بگوییم روند صلح دوحه شکست خورده است ولی چیزی که در میدان مبارزه و روحیه طالبان می بینیم این است که آنها هیچ باوری به صلح ندارند و متاسفانه بر این دیدگاه هستد که از راه نظامی به پیش بروند.

وی اضافه کرد: طالبان خود را در مقابل بخش عظیمی از مردم افغانستان قرار داده اند و اگر به صلح نپیوندند انشاالله در میدان مبارزه با مقاومت مردمی شکست خواهند خورد و چه بهتر است که بالاخره این جنگ طولانی با صلح و ختم برادر کشی خاتمه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسماعیل خان تحولات افغانستان نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

سخنگوی اداره راه آهن افغانستان می گوید: افغانستان 4 خط ریلی برای صادرات و واردات به کشورهای دیگر دارد که راه آهن هرات - خواف یکی از آن هاست.

خط‌آهن خواف-هرات خط راه‌آهنی استاندارد است که قرار است خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل کند.

این راه‌آهن در چهار بخش ساخته می‌شود که دو بخش آن در خاک ایران و دو بخش در خاک افغانستان قرار دارد.

 جمهوری اسلامی ایران ساخت سه قطعه اول این پروژه را از محل کمک‌های خود به افغانستان تقبل نموده‌است.

از این مسیر ریلی به عنوان احیاگر جاده ابریشم ریلی یاد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات