Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در شاخص فوتی‌های کرونایی هفته گذشته ۸۱ درصد رشد نسبت به هفته ماقبلش در هرمزگان به ثبت رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: با جان باختن ۱۶ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۶۸۲ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع هزار و ۱۶۸نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۱۲۹نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۳نفر از آنها وخیم است.

وی ببیان کرد: در دو هفته اخیر ۱۱ درصد در موارد غربالگری و در شناسایی ۲۲ درصد و موارد مثبت تست‌ها ۳ درصد، ۲۴ درصد در موارد بستری و ۱۹ درصد در موارد بستری در (آی سی یو) افزایش یافته است.

نوروزیان با اشاره به اینکه در شاخص فوتی‌ها هفته گذشته ۸۱ درصد بیشتر از هفته گذشته بود، عنوان کرد: شناسایی موراد مثبت در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرلنگه، کیش، جاسک و بندرخمیر رو به افزایش و در شهرستان‌های سیریک و بشاگرد حالت پایدارتری دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد همچنان استفاده از ماسک، دوری از تجمعات، برقراری تهویه لازم و استقبال از واکسیناسیون را فراموش نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سدهای کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 849461 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم