Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی اتحادیه مرغ گوشتی ضمن اشاره به برخی از مشکلات پیش آمده در فرایند پرورش و عرضه مرغ خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از  مرغداران این نقد را به برخی از دستگاه‌های دولتی دارند که چگونه مرغ سهمیه‌ای وارد بازارآزاد شده است؛ دستگاه‌های ذی ربط پاسخگو باشند. گروه کشت و صنعت بازار نیوز -سعید ترکاشوند؛ این روز‌ها برای باردیگر خبر افزایش قیمت مرغ بازهم در میان بسیاری از رسانه‌ها خبر سازشده و این در حالی است که تا چند ماه پیش یعنی درست در  اوایل سال ۱۴۰۰  بسیاری از مردم برای گرفتن مرغ دولتی مجبور بودند در اوج شیوع ویروس کرونا در صف‌های عریض و طویلی منتظر بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موضوع افزایش قیمت مرغ پس از گذشت چند روز و به دلیل اعتراض مردم و مرغداران نسبت به چنین وضع اشفته اقتصادی کشور با پیگیری برخی از نهاد‌های حاکمیتی حل شد،   اما از قرار معلوماین مشکل برای بار دیگر در میان روز‌های گرم تابستان بروز کرده است.

طبق آخرین برسی‌های میدانی، قیمت هر کیلو مرغ در واحد‌های صنفی فروش مرغ ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان برآورد شده است و این در حالی است که آخرین نرخ مصوب مرغ ۲۴ هزار ۹۰۰ تومان بوده است.  

«محمد علی کمالی سروستانی» مشاور عالی اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با بازارنیوز به موضوع گرانی اخیر گوشت مرغ در بازار اشاره و توضیح داد: تا کنون بسیاری از مرغداران طی سه ماه گذشته به طور میانگین هر ماه ۱۱۳ الی ۱۱۴  میلیون جوجه ریخته اند و در حال حاضر مرغ‌های  موجود در بازار حاصل جوجه‌ریزی است که در این سه ماه اخیر انجام شده است، اما با این وجود شاهد وضعیت عدم تعادل در جوجوه ریزی و عرضه مرغ در بازار هستیم که باعث افزایش قیمت مرغ شده است.

مشاور عالی اتحادیه مرغ گوشتی افزود: متاسفانه در بحث پرورش مرغ، گرما یکی از دلایلی است که در چند وقت اخیر باعث شده است که مرغ‌ها وزن کافی و مطلوبی را به خود نگیرند و تحت این شرایط پس از گذشت ۴۵ روز از پرورش، مرغ با وزن پایینی آماده عرضه به بازار می‌شود.

 وی ادامه داد: علاوه بر این یکی دیگر از نتایج گرمای هواف تلفات حجم زیادی از مرغ‌هایی است که متاسفانه طی سه ماه اخیر از بین رفته اند؛ یقینا این گونه مشکلات باعث شده است که فرایند پرورش مرغ با افت شدیدی مواجه شود و در نتیجه نتیجه چنین عاملی باعث شده که یا مرغی برای عرضه وجود ندارد و اگر هم هست با وزن سبک در بازار عرضه می‌شود.

 سروستانی در ادامه به موضوع توزیع و پخش مرغ در بازار اشاره کرد و گفت: علیرغم مشکلات موجود در فرایند پرورش، نقدی اساسی که اعضای اتحادیه و مرغداران درخصوص عرضه این محصول در بازار دارند این است به دلیل عدم نظارت کافی مسئولان نهاد‌های دولت، مرغ‌هایی که باید در داخل شبکه توزیع و به قیمت تولیدی فروخته شود از بازار آزاد سر در می‌آورند

مشاور عالی اتحادیه مرغ گوشتی  تاکید کرد: به تبع با ورود مرغ سهمیه به بازار آزاد، دلالان می‌توانند نقش فزاینده‌ای را در وضعیت و قیمتگذاری بازار مرغ ایفا کننده که همین امر نشان دهنده ضعف دولت در نظارت بر روی بازار مرغ است.

 وی در ادامه به کارکرد سامانه بازرگاه برای تامین نهاده‌های دامی برای مرغداران اشاره کرد و گفت:در خصوص وضعیت سامانه بازارگاه باید خاطر نشان کرد که از زمان آغاز به کار این سامانه از اوایل سال ۹۹ ا هر ۱۰ روز یکبار برای مرغ اعلام بار نهاده کرده و مرغداران باید حواله نهاده دامی خود را باید دریافت کنند.

 سروستانی خاطر نشان ساخت:تاکنون این سامانه از عملکرد خوبی برخوردار بوده است، اما پس از بی ثباتی‌های بازار مرغ در اوایل سال ۱۴۰۰ از موقعی که حواله نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه اعلام می‌شود تا زمانی که این حواله تبدیل به نهاده شود فاصله بسیار طولانی وجود دارد؛ دستگاه‌های ذی‌ربط مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت باید این فاصله زمانی را کوتاه کنند.

مشاور عالی اتحادیه مرغ گوشتی  تاکید کرد: مرغداران  تازمانی نیازمند نهاده  هستندکه جوجه در سالن باشد و به این دلیل نهاده باید هرچه سریعتر باید تامین شود؛ متاسفانه حواله‌های دولتی نهاده‌ها با تاخیر  طولانی مدتی برای مرغداران وصول می‌شود و در این بین مرغداران ناچار هستند نهاده‌های لازم را از بازار آزاد تهیه کنند.

 وی در آخر تاکید کرد: علاوه بر این فاصله زمانی حمل و نقل انتقال نهاده‌های دامی به مرغدار یکی دیگر از مسائلی است که باعث چالش برای مرغداران شده است؛ متاسفانه بعد از آن مشاهده می‌شود که برخی از کامیونداران برای انتقال این حواله به دنبال گرفتن مبالغ اضافی هستند و طبیعت شرکت دولتی نمی‌توانند این مبالغ را به کامیون داران بدهند، در نتیجه نهاده‌های دامی دیر و یا با تاخیر به دست مرغداران می‌رسد.   پایان پیام// برچسب ها: مرغ ، قیمت مرغ ، گرانی مرغ ، کمالی سروستانی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Omz

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مرغ قیمت مرغ گرانی مرغ کمالی سروستانی نهاده های دامی قیمت مرغ برای مرغ نهاده ها مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»

عمده فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران عرضه شد، واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بود؛ این در حالی است که مساحت بخش قابل توجهی از واحد‌های عرضه شده به بازار مسکن منطقه ۱۲ شهر تهران که می‌توان از آن به عنوان محدوده «تهران قدیم» یاد کرد، در تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده از سوی فروشنده‌ها، عمدتا در بازه کوچک متراژ و میان‌متراژ طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بررسی به عمل آمده از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به محله‌ها و خیابان‌های شاخص این منطقه عرضه شد، متوسط مساحت فایل‌های مورد بررسی، حول و حوش ۷۲ مترمربع است؛ این در حالی است که میانگین سنی این فایل‌ها نیز در محدوده ۱۵ سال برآورد می‌شود. در این فایل‌ها میانگین بهای پیشنهادی آپارتمان‌های عرضه شده حول‌و‌حوش مترمربعی ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته در این منطقه قیمت پیشنهادی هر مترمربع واحد مسکونی از کف ۳۰ میلیون تومانی آغاز شده و در برخی فایل‌های خاص حتی تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

در جدول زیر مشخصات بخشی از تازه‌ترین فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن منطقه ۱۲ تهران عرضه شد درج شده است:

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • کمبودی در عرضه چای نداریم