Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور، در پاسخ به این سوال که برای پرداخت مطالبات معوقه کارکنان شاغل در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری چه اقدامی انجام شده است، اظهار داشت: در سال گذشته (۱۳۹۹) به دلیل محدودیت منابع مالی و نگرانی از عدم تخصیص کامل اعتبارات عمومی و نیز عدم اطمینان از تحقق درآمدهای اختصاصی، افزایش ۵۰ درصد کامل از بهمن‌ماه اجرا و پرداخت آن صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در متن مصوبه هیئت امنا نیز ذکر شد که چنانچه منابع مالی آن تأمین شود تاریخ اجرا قابل تجدیدنظر است و در سال جاری با توجه به رشد بودجه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از محل درآمدهای عمومی در جلسه هم‌زمان هیئت‌های امنا که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد، با تغییر تاریخ اجرای کامل ۵۰ درصد از اول بهمن ۱۳۹۹ به اول اسفند ۱۳۹۸ مشروط به کسب موافقت‌های لازم و تأمین اعتبار از محل مانده سنواتی و درآمد اختصاصی سال ۱۴۰۰ موافقت شد.

وی ادامه داد: پس از آن مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شد و منابع پرداخت آن نیز که در بودجه‌های تفصیلی سال جاری در حال بررسی و تصویب در هیئت‌های امنا مؤسسات است، لحاظ شد. بنابراین دانشگاه‌هایی که منابع را در اختیار داشتند و مصوبه هیئت امنا را هم گرفته‌اند اقدام به اصلاح تاریخ احکام کرده و حتی بخشی از مطالبات و یا در مواردی بطور کامل آن را پرداخت کرده و یا در حال پرداخت هستند.

نظرپور افزود: موسساتی که مانده کافی سنواتی نداشته‌اند منتظر کسب درآمدهای سال جاری هستند که ان شاء ا… به مرور زمان درآمد اختصاصی مورد نیازشان تأمین و نسبت به پرداخت معوقات اقدام خواهند کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین در پاسخ به اینکه آیا کارکنان ستاد وزارت و مؤسسات تابعه هم مشمول این پرداخت‌ها می‌شوند؟ گفت: در این زمینه نیز تدابیر لازم برای پرداخت اندیشیده شده و در دست انجام است.

کد خبر 5269429 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مطالبات معوق آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی کنکور 1400 سازمان سنجش واکسیناسیون کارشناسی ارشد دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های ایران ازدواج دانشجویی دانشگاه خوارزمی شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرش دانشجو محمد مهدی طهرانچی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد

امتداد - معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت 2250 میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در روز سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ – در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.
دکتر اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ  ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.
گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد