Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از ایجاد بستری برای فعالیت استارت‌آپ‌های فعال حوزه اقتصاد دیجیتال در راستای توسعه فناوری‌های نوین خبر داد.

استارت‌آپ‌های فعالی که در مراحل اولیه رشد قرار دارند با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسط مرکز نوآوری فینوداد در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر، شناسایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فراخوان مربوط به مجموعه‌های فعال حوزه فین‌تک، بانکداری باز، پردازش ابری، اینترنت اشیا، بلاکچین، هوش مصنوعی، بانکداری دیجیتال، کلان داده، رباتیک و سایر حوزه‌های مرتبط با فین‌تک و بانکداری است.

قرار است بستری فراهم شود تا استارت‌آپ‌ها، منتورها و مشاوران، شرکت‌های بزرگ و متخصص ملی و بین‌المللی و سرمایه‌گذاران خرد گرد هم آیند و با مشارکت و هم‌افزایی در این اکوسیستم در جهت رشد و توسعه کسب و کار استارت‌آپ‌ها و همچنین توسعه فناوری‌های نوین و به‌روز دنیا گام‌های بلندی بردارند.

این مرکز نوآوری مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک ساختار منسجم و مشخص در جهت حمایت و توسعه کارآفرینی نوآورانه و دانش‌بنیان است که به منظور ایجاد کسب‌وکارهای نوپای ارزش‌آفرین، آنها را تحت پوشش و حمایت خود در می‌آورد.

خدماتی چون فضای کار اشتراکی، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت‌های مالی، بازاریابی و تجاری‌سازی و مشاوره‌های تخصصی از جمله تسهیلات این مرکز نوآوری است.

تیم‌ها، هسته‌های نوآور و استارت‌آپهایی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات شتابدهی به سایت فینوداد مراجعه کنند.

کد خبر 5269450 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد دیجیتالی استارت آپ سرای نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توییتر ایالات متحده امریکا تحقیقات علمی باتری لیتیومی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه اول علوم شناختی مغز انسان شبکه اجتماعی اقتصاد دیجیتال استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شده است، در این راستا موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده که آن را تسری خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید فردانی امروز ششم اردیبهشت در برنامه پنج شنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: دنیا بیش از حدود ۵۰ درصد اقتصاد خود را در بستر دیجیتال تجربه می‌کند، در کشور ما نیز در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که سهم هفت درصد اقتصاد دیجیتال به ۱۵ درصد برسد

وی با تاکید بر اینکه چه ترجمه‌ای از اقتصاد دیجیتال داشته باشیم، بسیار مهم است گفت: حرکت‌های نامتوازن و کاریکاتوری به جای آنکه نفع بلند مدت داشته باشد، ضرر آفرین است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش آفرینی خوبی در این حوزه دارند افزود: از سال ۹۳ دگردیسی نگرشی خوبی در این حوزه انجام شده است، اقتصاد دیجیتال در مدیریت شهر، دارای دو بعد کاهش هزینه‌ها و استفاده از سهم شهرداری اصفهان در این حوزه می‌باشد تا بتوانیم برای موضوعات مرتبط با مدیریت شهر سرمایه گذاری کنیم.

فردانی گفت: از سال گذشته اتفاقی را رقم زدیم و آن مشارکت با دو شرکتی بود که در موضوعات شهری به صورت متمرکز نقش آفرینی می‌کنند، تا پروژه‌های هوشمند سازی شهری را به پروسه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته بیش از ۱۰ پلتفرم شهر هوشمند در حوزه ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، که خوشبختانه با همکاری یک شرکت دانش بنیان در اصفهان توانستیم برای اولین بار در کشور پلتفرم شهر هوشمند را داشته باشیم.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، شهر هوشمند را یکی از چالش‌های مدیریت ششم دوره ششم دانست افزود: شهر هوشمند یکی از ترجمه‌های تحول دیجیتال است، بارها مسئولان کشوری از ما خواستند که اصفهان کاری کند که اسم شهر هوشمند تبدیل به رسم شود، در این راستا باید می‌دانستیم چه قدم‌هایی را در چه نقشه راهی برداریم.

وی ادامه داد: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شد، موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده است که آن را تسری خواهیم داد، بر این اساس مدیریت شهر اصفهان حرکت به سمت شهر هوشمند را نه انتخاب، بلکه یک الزام می‌دانند، در این راستا در سال ۱۴۰۳ اولویت راهبردی شهرداری اصفهان شهر هوشمند است.

فردانی تصریح کرد: در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه هوشمند سازی بهره خواهیم برد، قرار نیست موضوع فناوری پشت درهای سازمان فاوا و شهرداری متوقف شود.

کد خبر 747954

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم