Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:20:33 GMT

منطقه یورو از رکود خارج شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۵۷۱۲

منطقه یورو از رکود خارج شد

کشورهای عضو منطقه یورو از یک رکود دو رقمی طی دو فصل گذشته خارج شده و همگی رشد اقتصادی را در این سه ماهه تجربه کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، اقتصاد منطقه یورو 2 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رشد کرده و این منطقه را از رکود خارج کرده‌ است.

آمار نشان می‌دهد اقتصاد تمام کشورهای منطقه یورو در این مدت رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

19 کشور عضو این بلوک از یک رکود  دو رقمی طی دو فصل قبلی رنج می‌بردند.

البته اقتصاد منطقه یورو هنوز هم 3 درصد پایین‌تر از سطح قبل از بحران کرونا در اواخر 2019 قرار دارد.

ایتالیا و اسپانیا که اقتصادهایشان ضربه سختی از همه‌گیری کرونا خورده بود، هر دو 3 درصد رشد را در سه ماهه فعلی تجربه کردند.

یوان دیجیتال چین پول واحد اروپایی را تهدید می کنداقتصاد اروپا به دنبال موج جدید کرونا وارد رکود دوباره شد

رشد اقتصادی در اتریش و پرتغال قدرتمندتر بوده و 4.9 درصد ثبت شده است.

 آلمان و فرانسه، بزرگترین اقتصادهای منطقه یورو، یک رشد متوسط داشته  و به ترتیب 1.5 و 0.9 درصد رشد کرده‌اند.

در فرانسه و آلمان و مخصوصا اسپانیا، هزینه‌کرد خانواده‌ها نقش مهمی در رشد اقتصاد داشته است. در فرانسه، کسب و کار هتل‌ها و رستوران‌ها 29 درصد رشد کرده است.

پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه سوم سال جاری میلادی هم رشد قابل توجهی داشته باشد و اقتصاد اروپا را به سطح قبل از بحران کرونا نزدیک کند.

سایر آمار در اروپا نشان می‌دهند تعداد افراد بیکار بیش از 400 هزار نفر در ماه ژوئن کاهش یافته ولی هنوز هم یک میلیون بالاتر از پایین‌ترین رقم ثبت شده در اوایل سال گذشته میلادی است.

انتهای پیام/90

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه یورو سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها

در یک نظرسنجی جدید، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ را در مقایسه با رقیب دموکراتش در موضوعات اقتصاد و تورم قابل اعتماد دانستند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس اقتصاد و تورم را از موضوعات اصلی برشمردند و ۸۸ درصد آن‌ها گفتند اقتصاد در تصمیم‌گیری برای رأی دادن به چه کسی مهم است و ۸۵ درصد نیز همین نظر را در مورد تورم داشتند.

در این نظرسنجی ۴۴ درصد گفتند به ترامپ برای مدیریت تورم اعتماد دارند، در حالی که ۳۰ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند. درصد قابل توجه‌ای (۲۵ درصد) هم گفتند که به هیچ یک از این دو نفر در این موضوع اعتماد ندارند.

چهل و سه درصد (۴۳%) از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که وضعیت مالی آن‌ها از زمان ریاست‌جمهوری بایدن بدتر شده، ۴۰ درصد گفتند که تقریباً همان وضعیت را دارند و ۱۶ درصد هم گفتند که وضعیت بهتری دارند.

پرسش درباره رقابت فرضی بایدن و ترامپ هم در این نظرسنجی نشان داد رقابت همچنان بین این دو نفر نزدیک است.

ترامپ حمایت ۴۶ درصدی و بایدن ۴۴ درصدی را در بین همه شرکت‌کنندگان به دست آورد، اما در بین رای‌دهندگان ثبت‌نامی (که احتمال رای دادنشان بیشتر است) وضع بایدن بهتر بود و از حمایت ۴۶ درصدی در مقابل ۴۵ درصد ترامپ برخوردار شد.

این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۲۶۰ آمریکایی بین ۲۵ تا ۳۰ آوریل (ششم تا ۱۱ اردیبهشت) انجام شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد