Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@20:19:41 GMT

مدیران دولت سیزدهم اقتصاد را تنگ تر می کنند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۷۷۴۵۱

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این‌که افراد مطرح برای کابینه اقتصادی دولت سیزدهم به اقتصاد دستوری و برنامه‌ریزی‌شده اعتقاد تام دارند، گفت: افراد مطرح برای کابینه اقتصادی دولت آقای رئیسی جهت‌گیری‌های ضد بین‌المللی و ضد اقتصاد جهانی دارند.

حسین سلاح‌ورزی در یک برنامه در کلاب هاوس گفت: معتقدم این پرسش که دولت آقای رئیسی گرایش به کدام تفکر یا مکتب اقتصادی دارد را کسی نتواند به‌صورت مشخص پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی شخص رئیس‌جمهور دولت سیزدهم هم به نظر نمی‌تواند جوابی برای این سؤال داشته باشد.واقعیت این است که ما در بحث حکمرانی اقتصادی این‌قدر درگیر بدیهیات و موضوعات اولیه هستیم که اصلاً پاسخ به این سؤال خیلی درجه اهمیت بالایی ندارد.اساساً در حال حاضر میان مدیران اقتصادی مطرح کشور و نه حتی در میان کابینه اقتصادی مطرح آقای رئیسی جراحان حاذقی را نداریم که بیاید و بر سر این‌که نیم میلی‌متر کمتر یا بیشتر بافت ناسالم اقتصاد ایران را ببرند باهم بحث‌وجدل کنند. شرایط اقتصاد ایران به‌گونه‌ای است که انگار یک پرستار بیمار دیابتی تابه‌حال روزی پنج وعده به بیمار خود نان خامه‌ای می‌داده‌اند.در چنین شرایطی معتقدم بحث بر سر این‌که مکتب و تفکر اقتصادی دولت در ایران چگونه است، با این جامعه آکادمیک اقتصادی که کوچک، کم‌عمق و کوچک است، بحث ناموجهی است. من ترجیح می‌دهم پرسش را این‌گونه مطرح کنم که آیا آقای رئیسی در اداره اقتصاد کشور از اساس به عقل سلیم و مسلمات علمی گردن خواهد نهاد یا خیر؟اگر خود بخواهم پاسخ این پرسش را بدهم در ظاهر به نظر می‌رسد آقای رئیسی یک‌طور حق شنوی و سلامت نفس را در رفتارشان دارند که یک مقداری امیدوارکننده است ازاین‌جهت که ایشان موضوعات و نظرات کارشناسانه را بشنوند و به آن‌ها گردن نهند.

سلاح ورزی افزود: اما در مقابل وقتی سابقه مدیریت و حکمرانی در کشور را مرور می‌کنیم و شرایط سخت فعلی اقتصادی کشور را در نظر می‌گیرم و در برابر آن اطرافیان رئیس‌جمهور دولت سیزدهم و افرادی که برای کابینه اقتصادی ایشان مطرح هستند را می‌بینیم، معتقدم سخت می‌شود باور کرد یا امید داشت آقای رئیسی قادر باشند یک اراده سیاسی کافی را فراهم کنند که به‌حکم عقل سلیم در هدایت نظام اقتصادی کشور گردن بگذارند.او گفت: نه‌تنها در رابطه با دولت آقای رئیسی بلکه درمجموع حکمرانی کشور در طول بیش از ۴ دهه گذشته به‌خصوص با توجه به این‌که روزبه‌روز فشار بر اقتصاد ایران افزایش‌یافته و محدودیت منابع روزبه‌روز بیشتر شده، می‌توان گفت کمابیش در حوالی عقلانیت اقتصادی و آزادسازی اقتصادی شنیده‌شده است اما آن‌طور که باید این صداها اساس مؤثر نبوده‌اند. در دولت آقای رئیسی هم با توجه به کسانی که برای حکمرانی اقتصادی کشور مدنظر هستند می‌بینیم که عمده این افراد در اقتصاد تفکری نه‌فقط سوسیالیستی بلکه رسماً کمونیستی دارند.مدیران دولت سیزدهم این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: افراد مطرح برای کابینه اقتصادی دولت آینده به اقتصاد دستوری و برنامه‌ریزی‌شده اعتقاد تام و تمام دارند. همچنین این افراد جهت‌گیری‌های ضد بین‌المللی و ضد اقتصاد جهانی دارند. بر این اساس به گمان من در دولت آتی ما بیشتر به سمت اقتصاد بسته خواهیم رفت و اگر به‌صراحت بخواهم بگویم، آزادسازی اقتصادی و بازگشت به عقلانیت اقتصادی لباسی نیست که به تن دولت سیزدهم و حاکمیت اقتصادی کشور پوشیدنی باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برای کابینه اقتصادی دولت آقای رئیسی اقتصادی دولت اقتصادی کشور دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت در بازدید سرزده از ادارات این شهرستان بیان کرد: تاکیدات مکرر دولت سیزدهم در خدمت به مردم بایستی سرلوحه کاری مدیران و کارکنان ادارات باشد و در جهت افزایش رضایتمندی مردمی تمام تلاش و توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: قابل پذیرش نیست مردم برای پیگیری مطالبه و حل‌ مشکل خود به ادارات مراجعه کنند و پاسخ یا پیگیری قابل لمسی از سوی مجموعه اداری مشاهده نکنند.

ناظری اضافه کرد: در صورتی که محرز شود اهمال کاری در روند حل مشکلات مراجعه کنندگان در اداره‌ای وجود دارد با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وی خدمت بدون منت به مردم را وظیفه خود و تمام مدیران برشمرد و ادامه داد: خدمت بدون منت به مردم یعنی اینکه مدیر برای احصاء مشکلات در میدان باشد و خودش تمام موضوعات را در لحظه بررسی کند و در کوتاهترین زمان به فکر چاره اندیشی و رفع مشکل باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان معمولان گفت: پیرو خط مشی ریاست جمهوری و استاندار لرستان وظیفه ما و تمام مدیران نوکری مردم است، مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

ناظری با بیان اینکه خدمت به مردم توفیق الهی است، بیان کرد: هر پست مدیریتی زمانی به پایان می‌رسد و تمام مدیران بایستی به نحوی خدمت کنند که در زمان پایان مسئولیت در پیشگاه الهی و مردم سربلند باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است