Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: سد اخند یکی از طرح‌های مهم توسعه منابع آب در جنوب استان و همجوار با تاسیسات نفت و گاز است که نقش مهمی در کنترل سیلاب و تامین آب آشامیدنی منطقه خواهد داشت.

او افزود: این سد بتنی-وزنی در ۱۵ کیلومتری شهر عسلویه و در حوزه روستای اخند در حال ساخت است و وظیفه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: گرمایش جهانی و تغییر اقلیم باعث دگرگونی نظام بارندگی شده است و در سال‌های اخیر شاهد بارندگی‌های ناگهانی با میزان زیاد در مدت زمانی کوتاه هستیم که این موضوع موجب بروز سیلاب و تهدید در نقاط مسکونی و صنعتی می‌شود.

محمدی با اشاره به ظرفیت‌های سد اخند در حوزه پدافند غیرعامل، عنوان کرد: با توجه به ویژگی‌های این سد و نقش موثر صنایع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی، همکاری مشترکی برای تسریع در تکمیل بدنه سد اخند آغاز شد.

او گفت: بر اساس این موافقت‌نامه، شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پارس جنوبی متعهد شده است تا برای تکمیل بدنه سد اخند، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در این طرح مشارکت کند.

بیشتر بخوانید

بهره‌برداری از سد ارغون دشتستان و آبگیری سد خاییز تنگستان آغاز شد سد اخند کشاورزی عسلویه را رونق می‌دهد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه با تکمیل بدنه سد، آبگیری آن با حداکثر ظرفیت امکان پذیر خواهد بود، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سد ۳۵۰ میلیارد ریال است که از منابع استانی تامین می‌شود.

ساخت سد اخند با ارتفاع ۳۲ متر و حجم مخزن ۲ میلیون مترمکعب، ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سدسازی سد اخند صنایع نفت و گاز سیلاب سد اخند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد مخزنی دویرج سرریز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام از سرریز شدن سد مخزنی دویرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام، صادق علیمرادی اظهار کرد: سامانه بارشی از روز دوشنبه شب آغاز و تا صبح امروز جمعه در استان ادامه داشت که در حوضه آبریز سد دویرج به خصوص در شهرستان آبدانان، این سد مخزنی عصر روز پنجشنبه سرریز شد.

وی افزود: سد مخزنی دویرج با حجم مخزن ۲۰۵ میلیون متر مکعب در شهرستان دهلران به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت شهرستان، و مهار سیلاب‌های رودخانه دویرج احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلامگفت: با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» آمادگی این شرکت را برای کشت تابستانه در اراضی پایین دست سد دویرج در راستای تحقق شعار سال اعلام کردیم.

کد خبر 750318

دیگر خبرها

  • سد مخزنی دویرج سرریز شد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • پیام تبریک مدیرعامل مس بابت قهرمانی در لیگ برتر
  • صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد