Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحید خلیل‌اللهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های موجود سازمان و تسهیل شرایط زندگی عموم مردم، کسانی که بیمه درمانی سلامت و تامین اجتماعی ندارند، می‌توانند با مراجعه غیرحضوری و حضوری برای دریافت بیمه درمانی رایگان سلامت اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم برای دریافت طرح بیمه درمانی رایگان می‌توانند به آدرس اینترنتی https://eservices.ihio.gov.ir/ISC و یا به صورت حضوری به مراکز پیشخوان بیمه مراجعه کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان اردبیل تصریح کرد: افراد فاقد بیمه درمانی قبل از اینکه نیاز به درمان و بستری داشته باشند اقدام به دریافت بیمه رایگان نمایند، زیرا بعد از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی، انجام اقدامات برای اخذ بیمه رایگان بسیار مشکل و دارای رویه بلندمدت است.

توقف صدور دفترچه بیمه کاغذی

خلیل اللهی اظهار داشت: کلیه خدمات بیمه به شکل دیجیتال در سراسر استان در حال انجام می‌باشد و صدور دفترچه کاغذی برای کلیه افراد تحت پوشش بیمه متوقف شده است.

وی بیان کرد: بیماران به هنگام مراجعه به پزشک نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه ندارند و فقط با ارائه کد ملی خود می‌توانند از کلیه خدمات اعم از ویزیت، نسخه‌نویسی، درخواست آزمایش و... بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان اردبیل تشریح کرد: پس از مراجعه به پزشک یک کد رهگیری به سرپرست خانوار ارسال می‌گردد که بیماران با در دست داشتن کارت ملی و کد رهگیری، ادامه اقدامات درمانی خود را در داروخانه و آزمایشگاه و... پیگیری می‌کنند و پزشک موظف است در صورت درخواست کد رهگیری توسط مراجعین، کد را به بیمار ارائه دهد.

وی ادامه داد: افراد تحت پوشش تمامی بیمه‌های درمانی می‌توانند برای کسب اطلاعات از وضعیت بیمه خود و سایر اعضای خانواده، کد #۱۶۶۶*را از طریق تلفن همراه خود شماره‌گیری کنند و برای اطلاع از سوابق درمانی اعم از زمان مراجعه به پزشک، داروهای تجویز شده و آزمایشات پزشکی و... خود به https://bimehsalamatiranian.ir مراجعه نمایند.

خلیل‌اللهی بیان کرد: در سال ۹۹ برای افراد تحت پوشش بیمه‌های درمانی استان اردبیل در حوزه کرونا حدودا ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است که برای ۷ هزار بیمار بستری ۳۲۰ میلیارد ریال و برای ۱۲ هزار و ۴۰۰ بیمار مراجعه سرپایی بیش از ۱۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

اضافه شدن ۶۷ تخت مراقبت‌های ویژه

وی ادامه داد: قبل از شیوع بیماری منحوس کرونا در استان اردبیل ۱۰۴ تخت ICU فعال بود که در طول ۱۸ ماه اخیر ۶۷ تخت اضافه شده و به زودی تعداد تخت بیشتری برای بخش مراقبت‌های ویژه استان تخصیص خواهد یافت.

مدیرعامل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: در حال حاضر تمامی اقدامات بخش خصوصی به شکل الکترونیک انجام می‌شود و در مجموع ۹۲ درصد نسخه‌های پزشکی به صورت الکترونیک صادر می‌گردد و در حوزه بخش دولتی نیز بیش از ۷۰ درصد اقدامات پزشکی و درمانی الکترونیکی بوده و احتمالا از ۱۵ مردادماه سال‌جاری کلیه اقدامات درمانی الکترونیکی خواهد شد.

انتهای پیام/3463/
   

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه سلامت درمانی بیمه سلامت بیمه سلامت استان استان اردبیل بیمه درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی گفت: در سال ۱۴۰۳ دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی امروز در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی در سال جاری اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از 12.5 میلیون نفر در 5 دهک اول تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و در سال 1403 دهک‌های 6 تا 9 نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: دهک 6 به میزان 20 درصد، دهک هفت 30 درصد، دهک هشت 40 درصد و دهک 9 به میزان 50 درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

آخرین وضعیت پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: افرادی که تحت پوشش هیچ‌یک از بیمه‌های پایه قرار ندارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا مراکز پیشخوان‌ دولت، خود و خانواده را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟